Uzturs

Tauku diēta: grūta, neveselīga, bet efektīva

Foto: shutterstock

Tauku diēta pirmajā brīdī šķiet pievilcīga ar to, ka piedāvā ēst neierobežoti. Tomēr lielajam vairumam nepatiks pārtikt no speķa bez maizes un putukrējumu bez ķīseļa.

Tās laikā drīkst baudīt gaļu, desas, speķi, olas un dārzeņus, izņemot burkānus, kukurūzu un kartupeļus, kas satur ātri uzsūcošos vienkāršos ogļhidrātus. Uzturā ir liegts iekļaut maizi, miltu izstrādājumus, putraimus, rīsus, piena produktus, cukuru un augļus, kā arī alkoholu un kofeīnu saturošus dzērienus, kas organismā aiztur šķidrumu.

Jāēd ne mazāk kā piecas reizes dienā, taču, lai nepieņemtos svarā, to nedrīkst darīt pēc astoņiem vakarā. Pirms katras ieturēšanās jāizdzer glāze ūdens, lai kompensētu šķidruma zudumu, kas rodas, ievērojot šādu uztura režīmu. Lai neatšķaidītu gremošanas sulu, pusstundu pēc ēšanas nav vēlams dzert. Tā kā uzņemto olbaltumvielu un tauku izvadīšanai no organisma tiek izmantots šūnu šķidrums, svarīgi uzņemt vismaz divus litrus ūdens dienā.

No liekajiem kilogramiem šādi izdodas atbrīvoties tāpēc, ka netiek uzņemti ogļhidrātus saturoši produkti un organisms zaudē daudz ūdens. Pieredze liecina, ka desmit dienu laikā var zaudēt 6–10 kilogramus, taču tik straujš svara zudums ir kaitīgs veselībai. Nav zināms, kādas sekas šī diēta varētu radīt ilgtermiņā.

Šo diētu ieturot ilgāk par desmit dienām, var rasties nopietnas problēmas: organisma atūdeņošanās, jo, sadaloties olbaltumvielām un taukiem, rodas toksiskas vielas ketoni, kas tiek izvadīti ar ķermeņa šūnu ūdeni; nieru pārslodze, kas veicina pārmērīgu urīnskābes izdalīšanos, radot labvēlīgus apstākļus nierakmeņu un podagras attīstībai; kalcija deficīts, kas veicina osteoporozes veidošanos; gremošanas traucējumi, piemēram, aizcietējums, jo organismam pietrūkst šķiedrvielu.

Vairāk padomu veselīgam dzīvesveidam tematiskajā izdevumā “400 padomu skaistumam un veselībai”.

Pievienot komentāru