Alternatīvā medicīna, Netradicionāli

Kā pieslēgties neizsmeļamam avotam sevī un pasaulē, atklāj Igors Kudrjavcevs

1. Vingrojumi

1no5
Sit debesu bungas. Ar pirkstu galiņiem aktīvi bungo pa galvas virsu. Ļoti labs vingrojums asinsritei un arī matu augšanai. Foto - Valdis Semjonovs

“Enerģija jau nav viela, ko var iesmelt spainī un turēt istabas kaktā, lai vajadzības brīdī pagrābtos. Svarīgi prast pieslēgties tai enerģijai, kas ir sevī pašā un visā apkārtējā pasaulē,” uzsver ciguna terapeits Igors Kudrjavcevs.

Ciguna skolotājs skaidro, ka enerģijas vairošana ir sadarbības rezultāts – paša enerģija sadarbojas ar to, kas nāk no Visuma, debesīm, dabas un zemes, un tas nekas, ka cilvēks šos avotus neredz.

Turklāt mērķis jau nav kļūt par enerģētisko kultūristu – re, kādi man muskuļi, cik daudz enerģijas –, bet gan nodrošināt nemitīgu plūsmu no dabas uz sevi un otrādi.

Šie enerģijas krājumi ir neizsmeļami, bezgalīgs resurss, spēks, ko atliek tikai paņemt. Lai to paveiktu gudrāk, noder dažādi vingrojumi un paņēmieni.

 

Paņem enerģiju no nierēm

Uzliek plaukstas muguras lejasdaļas abās pusēs, kur atrodas nieres. Ar plaukstu centriem masējoši glāsta šīs vietas pulksteņrādītāja virzienā. Plaukstām jābūt brīvām, tomēr piekļautām ķermenim. Ir labi, ja iztēlojas, ka plaukstas smaida.

Šādi tiek aktivizēts nieru meridiāns, kas ir viens no galvenajiem enerģijas glabātājiem, dod enerģiju visam organismam.

 

Izklauvē labākai imunitātei

Iekustina plaušu punktus – tie ir simetriski izvietoti plecu locītavas rajonā, apmēram divu pirkstu platumā zem atslēgas kaula. Labi ir tos izklauvēt, ritmiski pasist ar dūrēm, bet var tāpat pamasēt. Tas vairo plaušu enerģiju, uzlabo elpošanu un imunitāti. Ja plaušās ir dzīvības spēks, tas dara domas skaidrākas. Šie punkti atbild par tā dēvēto metāla stihijas enerģiju, tas nozīmē – par noteiktību un precizitāti.

 

Sit debesu bungas

Ar pirkstu galiņiem aktīvi bungo pa galvas virsu. Ļoti labs vingrojums asinsritei un arī matu augšanai.

 

Noskenē pēdas pirms miega

No rīta aktīvi izmasē pēdas, plaukstas, izklauvē plaušu punktus, lai dabūtu mundrumu. Taču pēdas der nedaudz citādi pamasēt arī vakarā.

Pēdas it kā noskenē, cenšoties just jutīgākās vietas. Tās izmasē pretī pulksteņrādītāja virzienam. Pašās beigās izglauda visu pēdu. Tas atslābina, garantē labāku miegu. Nereti guļ daudzas stundas, tomēr neatslābinās pat miegā, muskuļi paliek saspringti. Pamostoties sāp galva, māc sagurums. Ja cilvēks labi izguļas, nākamā dienā ir izdevusies.

Kad vakarā pēdas izmasētas, ar smaidu un pateicību atceras piecas labas lietas, kas bijušas šajā dienā.

 

Rokas – mākoņi

Vingrojums nogurušam cilvēkam – ļoti labi līdzsvaro enerģiju. Lieliski der, ja visa diena nosēdēta pie galda. 
Nostājas, kājas plati, viss svars ir uz ķermeņa kreiso pusi. Labā roka atrodas augšā, ar delnas centru pret sirdi. Kreisā – nabas līmenī, ar delnas centru pret zemi. Ieelpo un izelpojot lēni griežas uz labo pusi, pārnesot svaru uz labo kāju. Kad svars pilnībā pārnests, maina rokas: labā iet uz leju, kreisā – uz augšu. Arī enerģija samainās. Turpina tikpat nesteidzīgi un līgani mainīt svara puses un arī rokas, kustinot enerģijas kā mākoņus. Mugura paliek taisna – kā centrs, bet galva un naba grozās līdzi roku virzienam.

Nesaskaldīt uzmanību

“Ja harmoniski sadarbojas ar savu organismu un atrodas rezonansē ar to, kas apkārt, teorētiski varētu eksistēt bez noguruma, strādāt visu laiku. Bet ir emocijas un prāts, kas cenšas visu kontrolēt. Saspringtie muskuļi, domājošais prāts, emocijas – viss patērē enerģiju,” uzsver Igors Kudrjavcevs.

Tāpēc ir svarīgi koncentrēties uz darāmo, būt šeit un tagad, darīt tikai vienu un paralēli nedomāt ne par ko citu. Ja mizo kartupeļus, centīgi vicini nazi, nevis sapņo par to, cik labi būtu tagad gulēt pludmalē.

To ļoti labi pieprot austrumnieki – ja strādā, visu uzmanību velta tikai darāmajam, skatiens stiklains, neko citu nepamana. Ja atpūšas, arī tieši tāpat – sēž vai guļ un neko citu, koncentrējas vienīgi uz nekā nedarīšanu, ieiet tajā.

Ja domāšanu sadala, tiek lieki iztērēta enerģija, rodas tas, ko psihologi dēvē par kognitīvo disonansi.

Smadzenēs ir centri, kas atbild par izvēlēm, par hipotēžu salīdzināšanu, lēmumu pieņemšanu. Ja smadzenēm nākas kaut ko meklēt, tās iedarbina papildu jaudu. Ir izpētīts: ja smadzenes strādā pilnā apjomā, tās patērē 25 procentus no visa ķermeņa enerģijas, bet, ja dara tikai kaut ko vienu, tērē vien 9 procentus.

Mūsdienās enerģiju deldē arī nepārtrauktā informācijas plūsma, tās uztvere un apstrāde. Ja smadzenes nepārtraukti tiek šādi noslogotas, tās nogurst, līdz ar to cieš visa organisma veselība.

Liela enerģijas jauda ir emocijām. Ikviens būs pamanījis, ka, jūtot emocionālu pacēlumu, spēki vairojas, spēj paveikt daudz vairāk, jūties mundrāks, aktīvāks.

  1. Vingrojumi
  2. Smelt no nākotnes
  3. Uzjundīt asinis
  4. Paņēmieni gudrākam darbam
  5. 10 ieelpas, 10 smaidi

Pievienot komentāru