Ēšana, Uzturs

Ko iesākt ar nekontrolētu ēšanu? Atbild uztura speciāliste

Foto - Shutterstock

Portāla Veselam.lv lasītājas uzdevušas līdzīgus jautājumus: “Kā cīnīties ar nekontrolētu ēšanu? Vismaz man liekas, ka man tāda piemīt, jo, kad tieku pie ēdiena, nevaru apstāties ēst.”

“Kā lai samazinu svaru, ja lietoju antidepresantus, jo ilgstoši slimoju ar depresiju. Visu laiku ir zvērīga apetīte un protams arī 20 lieki kilogrami.”

“Es sportoju, gandrīz katru otro dienu – skrienu, eju uz dažādiem treniņiem, piemēram, aerobiku, bet, neskatoties uz to, ka viss ir forši, jo nodarbojos ar sportu, es esmu ļoti liela saldumu mīļotāja. Es ļoti gribu atradināties no saldumiem, jo pati saprotu, ka ir par traku. Vienu brīdi jau biju ar saviem spēkiem atradinājusies, bet tad kaut kā pamazām, pamazām un atkal aizsākās vecais ieradums. Neēdot saldumus, biju nometusi 5-8 kilogramus, tagad viss ir atnācis atpakaļ… Brokastis parasti sastāv no putras vai biezpiena, pusdienas arī ir normālas, nelielā daudzumā, bet vakarā man uznāk viss lielākā kāre pēc ēdiena, tad es esmu gatava ēst visu, gan saldu, gan sāļu, gan taukainu. Tāpēc laikam lielākā problēma slēpjas virtuvē, jo ar sportu esmu uz TU. Brokastis, pusdienas – viss labi, bet vakarā… Kā lai tiek galā ar vakara kāri pēc visa? Kā lai sabalansēju uzturu, vabūt ir kādi diētas ieteikumi? Esmu 160 gara un 58 kilogramus smaga. 50 kilogrami ir  svars, ko es sev vēlos, kurā jūtos labi. Vienu reizi jau biju nometusi, jutos labi, pati saviem spēkiem – sportoju un sekoju līdzi ēdienam, atteicos no saldumiem, kaut kā saņēmos. Tagad gribu atkal saņemties, bet grūti ir iesākt. Taču zinu to, ka šoreiz es saņemšos un uz visiem laikiem.”

 

Atbild poliklīnikas “Šarlote” un Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas uztura speciāliste Lizete Puga: Ar nekontrolētu ēšanu vislabāk palīdzēs cīnīties domu sakārtošana un ikdienas trauksmes mazināšana. Vajadzīgas kādas sirdij tīkamas fiziskas aktivitātes vakaros, pastaigas, jauki vakari ģimenes lokā, sen nedarītu darbu darīšana (gleznošana, tamborēšana u.tml), vanna, mājas kārtošana, veļas gludināšana vai spēles ar bērniem u.c.

Tāpat var mēģināt ēdienu aizvietot ar lielu tējas krūzi, kā arī kopumā izvairīties no neveselīgu uzkodu esamības mājās.

Ir cilvēki, kuriem palīdz papildus hroma uzņemšana pret lielo saldumkāri. Stingra dienas režīma ievērošana – katra ēdienreize ik pēc 3 – 4 h intervāla, pēdējā ēdienreize ne vēlāk kā plkst. 20, sekojot līdzi porciju izmēram un dienas laikā izdertā ūdens apjomam (aptuveni 35 ml uz 1 ķermeņa kg).

Saistībā ar medikamentiem un to saistību ar strauju svara pieaugumu sīkāk ieteiktu konsultēties ar ārstējošo ārstu.”

 

Uzdodiet savu jautājumu ekspertam arī jūs!

Pievienot komentāru