Acis, Ārstēšana

Stradiņa slimnīca izdod ceļvedi pacientiem par kataraktas operācijas plānošanu un norisi

Foto - Shutterstock

Saņemot papildus finansējumu acu operāciju veikšanai, Stradiņa slimnīca ir radusi vairākus risinājumus pacientu plūsmas efektīvākai organizēšanai un pacientu informēšanai.

Vidēji mēnesī oftalmoloģijas dienas stacionārā ārstējas 800 pacientu, bet šī gada pēdējā ceturksnī, izmantojot piešķirto papildus valsts finansējumu, apkalpoto pacientu skaits pieaudzis par 200 pacientiem mēnesī.

Papildus valsts finansējums ļauj saņemt pacientam tik ļoti nepieciešamo kataraktas operāciju, uz kurām gaidīšanas laiks slimnīcā sasniedz trīs gadus. Lai mazinātu rindu un efektīvi izmantotu saņemto resursu, ārstniecības personāla un tehniskais nodrošinājums tiek izmantots maksimāli intensīvi, vienlaicīgi veicot kvalitatīvu un pacientam drošu kataraktas operāciju. Tomēr papildus organizatorisko jautājumu sakārtošanai un pacientiem ērtākas vides nodrošināšanai, uzņemot dienas laikā aptuveni 100 pacientus, ir pārplānots pacientu ierašanās laiks, publicēta papildus informācija pacientiem, kas ļaus labāk sagatavoties dienas stacionāra apmeklējumam, kā arī ir pieņemts lēmums par papildus atbalsta personāla piesaisti.

Lai vienmērīgi plānotu palielināto pacientu plūsmu no ierašanās brīža slimnīcā līdz izrakstīšanai, ieskaitot ierašanos, dokumentu noformēšanu, pirmsoperācijas izmeklējumu veikšanu un pašu operāciju, acu klīnika ir pārplānojusi laika grafiku, nosakot pacientu ierašanos ar 15 minūšu intervālu, sākot no plkst. 7:00 līdz 14:00, tādejādi novēršot pacientu iespējamo drūzmēšanos.

Izanalizējot pacientiem sniegto informāciju par sagatavošanos kataraktas operācijai un tās norisi, secināts, ka pacienti vairumā gadījumu tiek informēti telefoniski. Lai svarīgākā informācija būtu vienmēr pieejama un nepastarpināti atrodama, klīnikas speciālisti ir apkopojuši visus noderīgos jautājumus ceļvedī. Tas ir pieejams slimnīcas mājaslapā, kā arī nodaļā un ambulatorās konsultācijās uz vietas.

Informatīvajā materiālā pacients un tuvinieks var uzzināt par to, kā pierakstīties uz kataraktas operāciju, kā uzzināt par rindas virzību, kā saņemt informāciju par savas operācijas datumu, ko ņemt līdzi uz slimnīcu, kas notiks operācijas dienā, vai ir nakšņošanas iespējas, vai tiek piedāvāta ēdināšana, kā plānot došanos mājup un kā norēķināties par saņemto pakalpojumu un samaksāt pacienta iemaksu.

Lai atvieglotu pacientiem saziņu ar nodaļu pirms ierašanās uz operāciju, jau tuvākajā laikā tiks izveidoti papildus telefona numuri, kā arī nodaļas darbā tiks iesaistīti klientu apkalpošanas speciālisti, kuri pārraudzīs organizatoriskos jautājumus, sazināsies ar pacientiem, pierakstīs un aicinās uz operāciju, informēs par nepieciešamajiem dokumentiem, apmaksu un citiem jautājumiem. Šādi plānots atvieglot darbu ārstiem un māsām, turklāt šāda prakse ar sekmīgiem rezultātiem jau ir ieviesta lielākajā daļā slimnīcas nodaļu.

Pievienot komentāru