Dzīvesveids, Padomi

Lai mīnusi nebiedē: ieteikumi sportošanai brīvā dabā. Jāelpo citādi!

Publicitātes foto

Par spīti biezajai sniega segai un stindzinošajam salam, daudziem sports svaigā gaisā kļuvis par ierastu praksi. Tie, kuri šim pulciņam vēlas pievienoties, alternatīvā fitnesa treneris Viesturs Saldavs un Samsung Electronics Baltics sagatavojuši padomus pareizai sportošanai pieejamākajā un vislētākajā sporta zālē ar neierobežotu darba laiku – brīvā dabā.

Iesildīšanās pamatprincips

Viens no pirmajiem noteikumiem, sākot treniņus ziemā – jāiesildās ilgāk. Aukstumā ķermenis sasilst lēnāk, tāpēc, vēl esot telpās, var sākt iekustināt muskuļus, piemēram, uz vietas intensīvi soļojot. Arī, izejot ārā, treniņš jāuzsāk pakāpeniski – sākumā var iet raitā solī, tad pāriet uz lēnu skriešanu, pakāpeniski palielinot intensitāti. Pareizāk veikta iesildīšanās samazina traumu risku.

Arī sportā – nav sliktu laikapstākļu, ir tikai nepiemērots apģērbs

„Neatkarīgi no gadalaika ir jārūpējas, lai treniņa laikā nebūtu auksti un arī ne pārāk karsti,” stāsta Viesturs un piebilst – lai arī tas izklausās sarežģīti, praktiski dzīvē izpildāms pavisam vienkārši. Uzsākot sportot ārā ziemā, jāsagādā pilns ekipējums – cimdi, šalle, cepure, ausu sildītāji un termoveļa. Biezo jaku noteikti jāaizstāj ar vairākām plānākām, lai to var novilkt un apsiet ap vidukli, kad paliek par karstu. Ļoti nepareizi ir apģērbties par plānu un no mājas iziet ar domu, ka treniņa laikā noteikti sasilsi. Tieši tā cilvēki bieži vien saaukstējas un līdz ar to zūd viņu motivācija kustēties. Nekādā gadījumā nevienu ķermeņa daļu nedrīkst atstāt neapsegtu, jo vējš to var apsaldēt pat nejūtot.

„Laika gaitā, pieredzei augot, katrs pats iepazīst savu organismu un saprot, uz ko apģērbā jāliek lielāks uzsvars,” pieredzē dalās fitnesa treneris un piebilst, ka gada tumšajā laikā noteikti būtu jāparūpējas par apģērbu ar atstarojošajiem elementiem vai atstarojošo vesti.

Brīvā dabā – ne tikai skriešana

Viestura veidotā kustība „Fitness ABC” ir pierādījums, ka brīvā dabā var izpildīt ne tikai skriešanas, bet arī spēka, lokanības un pat specifiskus ātruma vingrinājumus. Šis gadalaiks ir pateicīgs, jo, piemēram, lielajā sniegā var labi izvingrināt kājas, tās augstu cilājot, bet atbalstoties pret koku – izstaipīties. Savukārt roku un muguras treniņus var apvienot ar praktisku nodarbi – sniega šķūrēšanu pagalmā. Viesturs ļoti daudz informācijas vingrinājumu dažādībai smeļas internetā – daudzie pieejamie video iesācējiem var uzskatāmi parādīt un atgādināt, kā viens vai otrs vingrinājums pareizi pildāmi.

Pievienot komentāru