Ēšana, Uzturs

Ēdienkarte gripas profilaksei

Foto - Shutterstock

Sabalansēts uzturs uzlabo imunitāti un dod organismam spēku cīnīties ar vīrusiem. Gripas profilakses nolūkos ēdienkarti vēlams papildināt ar produktiem, kas satur fitokomponentus un C vitamīnu, – citrusaugļiem, jāņogām, cidonijām, mežrozīšu augļiem, kivi. Lai stimulētu imūnsistēmu, uzturā ieteicams regulāri iekļaut skābpiena produktus, kas arīdzan palīdzēs uzturēt normālu zarnu mikrofloru. Arī omega-3 taukskābes veido organisma imūnsistēmu, tāpēc treknās zivis lieliski iederēsies gripas profilakses ēdienkartē. Savukārt gatavojot ēdienam der pievienot garšaugus, piemēram, ķiplokus, sīpolus, lokus, kas ne tikai bagātinās garšu, bet arī spēcinās imūnsistēmu.

Jālieto daudz šķidruma – gan ūdens, gan zāļu tējas: liepziedi, kumelītes, aveņu lapas.

Pediatre Sanita Mitenberga iesaka spēcinošu dzērienu – tēju vai siltu ūdeni, kam pievienota ingvera sakne, citrons un medus.

Pievienot komentāru