Dzīvesveids, Vingrojumi

Vingrojumi pret… tumšajiem acu lokiem

Foto - Uldis Muzikants

Man zem acīm parādījušies zili riņķi, it sevišķi rītos. Lietoju dažādus krēmus, bet nepalīdz. Dārgu salonu piedāvātajām procedūrām man nav līdzekļu. Ko pati varētu darīt, lai mazinātu tumšos lokus? ZANE RĒZEKNĒ

– Ja rītos zem acīm redzami tumši loki, neviens krēms neglābs un brīnumu gaidīt velti, – skaidro kosmētiķe Sarmīte Kauliņa. – Ēnas zem acīm ietekmē gan iedzimtība, gan cilvēka veselības un emocionālais stāvoklis.

Šī problēma ir saistīta ar asinsriti un limfas plūsmu. Kā problēmu risināt? Vispirms jāpārdomā dzīvesveids: vai tiek gana gulēts, pareizi ēsts, vai pietiekami daudz kustamies un uzturamies svaigā gaisā.

Sarmīte iesaka vingrojumus (pašmasāžu), kas var būt ikrīta rituāls galvas un sejas apasiņošanas uzlabošanai. Pēc tiem arī acu skatiens būs dzīvāks un mazināsies saspringums plecu zonā. Vispirms jāizkustina tieši plecu un spranda zona, jo, ja tā ilgstoši ir sasprindzināta, var ne tikai parādīties zili loki zem acīm, bet arī pārmaiņas sejas vaibstos, piemēram, savilkti lūpu kaktiņi, šķībums u.c. Vēl jāizkustina žokļu un pieres muskuļi.

 

Tikai pēc vingrojumiem ir vērts lietot krēmu, kas paredzēts jutīgai ādai ap acīm.

 

Ieteicams 20 vingrojumu komplekss, kas palīdzēs gan justies, gan izskatīties možāk. Vingrojumi neprasa daudz laika, taču, ja no rīta pavisam maz laika, jāveic vismaz trīs – 1., 5. un 15. vingrinājums. Vēl ieteicams pie spoguļa taisīt dažādas sejas grimases, līdz gribas sev uzsmaidīt.

Šie padomi lieti noder, arī strādājot pie datora vai darba galda, kad pleci šķiet sagumuši un acis vairs nerāda.

 

Rīkojas tā

1. Sāk ar trapeces muskuli plecu zonā. Ar labo roku saņem kreisā pleca muskuli. Virzienā no pleca uz kaklu to trīs reizes it kā cenšas paraut uz augšu. Nekas, ja sāp, tas tieši ir vēlams. Pēc tam ar kreiso roku izvingrina labo plecu. Pēc šā vingrojuma uzreiz jūtams možums.

2. Ar labo roku satausta muguras septīto skriemeli un ar apļveida kustībām to pamasē. Tad to pašu dara ar kreiso roku.

3. Kakla aizmugures muskuļus abās pusēs mugurkaulam pāris reižu viegli paknaiba un tad pamasē virzienā no apakšas uz augšu (līdz pakauša pauguram).

4. Ar apļveida kustībām vispirms ar vienu, tad otru roku izmasē pakauša pauguru. Ja tas sāp, pamasē ilgāk.

5. Izkustina skalpu – ādu galvas augšpusē (vietā, kur maziem bērniem ir avotiņš). Atslābina sejas muskuļus, acis nolaiž uz leju, lai galvas āda brīvi kustētos. Tad ar pirkstu galiem cenšas ādu pastumt uz priekšu un uz sāniem, slidināt pirkstus pa to.

6. Kakla priekšpuses muskuļus viegli saņem pirkstos, tad masē virzienā no atslēgas kaula līdz ausīm. Vairogdziedzera zonu neaizskar!

7. Kārtīgi izmasē ausis, līdz tās kļūst sarkanas. Var arī vienkārši saberzēt, izknaibīt gliemežnīcu, masēt un pavilkt ausu ļipiņas uz leju (ja augsts asinsspiediens) vai uz augšu (ja zems asinsspiediens). Izmasē arī aizausi.

8. Ieziež seju ar kādu eļļu vai balzamu (ja procedūru veic darbavietā, eļļas nelieto). Ar plaukstām seju samīļo, paglauda, iedomājoties, ka glāsti ir ūdens.

9. Ar pirkstu galiem velk līnijas no zoda līdz auss ļipiņai, tad no zoda līdz auss vidum un pēc tam no zoda līdz deniņiem. Kustības veic pēc kārtas vienai un otrai sejas pusei.

10. Noglauda pieri.

11. Ar pirkstu galiem maigi velk līniju no acu ārējiem kaktiņiem līdz deniņiem. Katru reizi pirkstu galus liek arvien tuvāk acu iekšējiem kaktiņiem.

12. It kā izberzē miegu no acu iekšējiem kaktiņiem, ar pirkstu galiem izdarot apļveida kustības bedrītēs pie acu kaktiņiem.

13. Paglauda acu augšējos plakstiņus.

14. Ap abām acīm ar pirkstu galiem zīmē astoņnieku.

15. Ar pirkstu galiem uzspiež muskulim zem acu lokiem. Viegli aizmiedz acis, kamēr jūt pretestību, un sasprindzina 10 reižu.

16. Noglauda acis.

17. Skatoties acis izkustina uz visām pusēm. Ērmojas, kamēr gribas pasmaidīt.

18. Ar pirkstu galiem pierē velk vertikālas līnijas virzienā no uzacīm uz augšu.

19. Pierei horizontāli uzliek plaukstu, uz tās novieto otru roku un kustina apakšējo roku kopā ar pieres ādu uz augšu, uz leju un sāniem.

20. Noglāsta seju no pieres līdz zodam un tālāk līdz atslēgas kaulam.

Pievienot komentāru