Ārstēšana, Veselības politika

Kā “ātrajiem” atrast Naudēļus? Mediķi pārbauda dispečera darbu publiskota audio lietā

Foto-LETA

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests (NMPD) šobrīd veic iekšējo pārbaudi par zvanu, kura laikā dispečeram cietušie nevar paskaidrot, kur atrodas Naudēļu ceļš Jaunpiebalgas novadā, kur notikusi avārija ar cietušajiem, aģentūru LETA informēja NMPD pārstāve Ilze Bukša.

Sociālajos tīklos parādījis zvana ieraksts, kurā cietušie cenšas izsaukt NMPD uz autoavārijas vietu Jaunpiebalgā, taču nevar paskaidrot dispečeram, kur atrodas Naudēļu ceļš.

Savukārt Valsts policijā aģentūra LETA noskaidroja, ka minētais nelaimes gadījums noticis pagājuša gada oktobrī. Līdz ar to sīkāka informācija par cietušajiem un negadījuma apstākļiem būs pieejama pirmdien.

Bukša norādīja, ka operatīvajiem dienestiem šobrīd nav tādas tehnoloģijas, kas zvana laikā automātiski noteiktu zvanītāja atrašanās vietu.
Viņa paskaidroja, ka var rasties situācija, ka tuvākā NMPD brigāde ir aizņemta citā izsaukumā, tādēļ uz negadījuma vietu nākas sūtīt citu tuvāko brīvo brigādi, kura ikdienā var arī nestrādāt negadījuma teritorijā.

Bukša aicina tālruņos lejupielādēt un ārkārtas dienestu izsaukšanai izmantot Latvijā izstrādātās mobilās lietotnes, kas reizē ar zvanu ļauj nosūtīt arī atrašanās vietas koordinātes, piemēram, lietotne “eVeselībasPunkts” neatliekamās medicīniskās palīdzības izsaukšanai vai Valsts policijas lietotne “Mana drošība” visu ārkārtas dienestu izsaukšanai. Ja tālrunī ir funkcija, kas uzrāda atrašanās vietas GPS koordinātes, tad dispečeram iesakām nosaukt šos datus un viņš, tos ievadot kartē, var redzēt precīzu zvanītāja atrašanās vietu un nekavējoties nosūtīt brigādi.

6 Komentāri

  1. Bukša, mazliet liekuļo , ir sistēma ,kurai ir jānosaka ! vieta kur ir noticis negadijums, zvans sinhorinzējas ar valsts zemes grāmatas datiem un kartē.Tas ka ši sistēma līdz galam nestrādā nenozīmē ka viņas nav. Kas attiecās uz cilvēku kas pieņem zvanu – tad viņam acu priekša ir ekrāns ar algoritma jautājumiem uz kuriem ir jāsaņem atbildes .lai izsaukumu varētu reģistrēt .Vai Bukšas kundze zin ,ka LV pensionāram parastajam no tautas , nav viedtālrunis????!!!!

    1. Pilnīgi piekrītu, reklamējās, ka nu varēs visus zvanus izsekot, it īpaši, ja viltus izsaukums…un te pēkšņi neko nevar noteikt. Jautājums, kur tad tika likti tie tūkstoši sistēmas ieviešanai? Kā vienmēr nav zināms kur palika.

        1. Nē nav bezjēgā, jo ne 112 ir vienotais numurs, nepieciešamības gadījumā tiktu nosūtīti arī glābēji uz šo vietu. Kā arī 112 jāvar sazvanīt no jebkuras vietas, kas nav pieejams 113. Jā varēja zvanīt uzreiz uz 113, ja zināja, ka vajag tikai ātros. Patiesībā te vienkārši ir cepšanās par komunikāciju. Jā šeit var pārmest dispečerim par neatapību un lēnīgumu, bet Ātrie ieradās 9 min laikā, tātad kļūdas nebija. Bet iespējams, ka baidījās kļūdīties un tādēļ bija lēnīgs. Bet draudēt nosist un būt rupjam, nezinu, vai tādiem vispār ir jāsniedz palīdzība.

Pievienot komentāru