Ēšana, Uzturs

Kortizols, estrogēns, insulīns. Kā ar pārtiku līdzsvarot galvenos hormonus

2. Augsts kortizola līmenis

2no6
Foto no thechalkboardmag.com

Kā tas darbojas

Kortizols ir galvenais hormons, kas reaģē uz stresu, un tā izstrādē iesaistītas virsnieres. Paaugstināts kortizola līmenis izraisa asinsspiedienaun cukura līmeņa celšanos. Hroniski augsts hormona līmenis var veicināt uzbudināmību un sava ķermeņa nepieņemšanu, depresiju, strauju novecošanu, svara pieaugumu, problēmas ar cukura līmeni asinīs, kā arīmetabolo sindromu.

Pazīmes, ko var novērot, ja ir augsts kortizola līmenis:
• sajūta, it kā pastāvīgi atrastos skrējienā, pildot vienu uzdevumu pēc otra
• grūtības ar svara zudumu, it īpaši vidukļa rajonā
• biežas garastāvokļa maiņas vai depresija
• momentānas dusmu – lēkmes
• grūtības atslābināties vakarā vai slikts miegs
• trausli nagi un ādas problēmas, piemēram, ekzēma vai plāna āda
• augsts asinsspiediens vai cukura līmeņa palielināšanās asinīs (vai abi)
• atmiņas traucējumi vai nepietiekama uzmanība, it īpaši stresa situācijās
• kāre pēc sāļiem vai saldiem ēdieniem
• zems libido

Risinājums ar uzturu:
Tumšā šokolāde spēj samazināt kortizola līmeni. Laiku pa laikam var ēst savvaļas zivis. Garšīgas zāles, vai ne?

  1. Ko ēst, lai saglabātu hormonu līdzsvaru?
  2. Augsts kortizola līmenis
  3. Paaugstināts insulīna līmenis
  4. Pārāk daudz testosterona
  5. Pārāk daudz estrogēna
  6. Zems vairogdziedzera hormonu līmenis

Pievienot komentāru