Ēšana, Uzturs

Kortizols, estrogēns, insulīns. Kā ar pārtiku līdzsvarot galvenos hormonus

3. Paaugstināts insulīna līmenis

3no6
Foto no thechalkboardmag.com

Kā tas darbojas

Insulīns regulē glikozes daudzumu asinīs. Galvenā problēma ar insulīnu ir tā nepārtraukta paaugstināšanās, kas izraisa insulīna rezistenci (šūnas kļūst neuzņēmīgas pret šo hormonu, un glikozes līmenis asinīs paaugstinās līdz pirmsdiabēta līmenim vai pat diabēta līmenī).

Pazīmes, ko var novērot, ja ir augsts insulīna līmenis:
• milzīga tieksme pēc saldumiem
• ir grūti pārtraukt ēst pārtiku ar augstu ogļhidrātu saturu (vai apstāties pēc vienas porcijas), piemēram, šokolādi, saldējumu vai frī kartupeļus
• cukura līmenis asinīs tukšā dūšā ir augstāks nekā parasti
• drebuļi, nemiers vai uzbudināmība starp ēdienreizēm
• sievietēm vidukļa apkārtmērs (nabas līmenī) ir 89 cm vai vairāk, vīriešiem – 102 cm
• ķermeņa masas indekss ir virs 25
• policistisku olnīcu sindroms – stāvoklis, kad olnīcās izveidojušos cistu dēļ ir neregulāras menstruācijas, pinnes, pastiprināta matu augšana, dažreiz – neauglība.
• zems “labā” (augsta blīvuma lipoprotenīnu (ABL)) holesterīna un/vai augsts “slikto tauku” triglicerīdu līmenis
• augsts asinsspiediens (virs 140/90)

Risinājums ar uzturu:
Regulāri ēst skābētus kāpostus – tas ir produkts ar pierādītu glikozes līmeņa samazināšanas efektivitāti.

  1. Ko ēst, lai saglabātu hormonu līdzsvaru?
  2. Augsts kortizola līmenis
  3. Paaugstināts insulīna līmenis
  4. Pārāk daudz testosterona
  5. Pārāk daudz estrogēna
  6. Zems vairogdziedzera hormonu līmenis

1 komentārs

Pievienot komentāru