Ēšana, Uzturs

Kortizols, estrogēns, insulīns. Kā ar pārtiku līdzsvarot galvenos hormonus

4. Pārāk daudz testosterona

4no6
Foto no thechalkboardmag.com

Kā tas darbojas

Testosterons ir hormons, ko “ražo” olnīcas, sēklinieki un abi virsnieru dziedzeri. Tas ir ļoti svarīgs labai pašsajūtai, pārliecinātībai par sevi, muskuļu tonusa uzturēšanai, kaulu augšanai un seksuālajai funkcijai. Testosterons ir paaugstināts 30% sieviešu, un tas nozīmē neregulāras menstruācijas, pinnes, ķermeņa matiņu pastiprinātu augšanu, matu izkrišanu un neauglību.

Pazīmes, ko var novērot, ja ir augsts testosterona līmenis:
• pinnes
• liekais apmatojums
• taukaina āda un mati
• galvas matu izkrišana (dažkārt kopā ar pārmērīgu matu augšanu uz ķermeņa)
• ādas krāsas maiņa padusēs: tā kļūst tumšāka un biezāka nekā citur
• papilomas, jo īpaši uz kakla un ķermeņa augšdaļā
• hiperglikēmija vai hipoglikēmija, vai nestabils cukura līmenis asinīs
• aizkaitināmība un dusmu izpausmes, pārlieku agresīva uzvedība
• depresija vai trauksme
• policistisku olnīcu sindroms (parasti – ar cistām olnīcās, neauglību un menstruālo ciklu, kas ir 35 dienas garš vai vēl garāks.

Risinājums ar uzturu:
Bieži ēd zaļās pupiņas, ķirbjus un to sēklas:tie ir bagāti ar cinku, kuram ir nozīmīga loma seksuālajā attīstībā, menstruācijās un ovulācijā. Cinka deficīts veicina piņņu rašanos un paaugstinātu androgēnu līmeni – hormonu grupu, kuriem pieder testosterons.

  1. Ko ēst, lai saglabātu hormonu līdzsvaru?
  2. Augsts kortizola līmenis
  3. Paaugstināts insulīna līmenis
  4. Pārāk daudz testosterona
  5. Pārāk daudz estrogēna
  6. Zems vairogdziedzera hormonu līmenis

Pievienot komentāru