Ārstēšana, Citas slimības

Vai dēļ antidepresantiem zudīs emocijas?

zales_tabletes_Sh

Lasītājs jautā: “Vai zāles, ko lieto bipolāro uzvedības traucējumu un citu līdzīgu diagnožu ārstēšanai, var personību padarīt mazāk radošu? Baidos, ka, lietojot šos medikamentus, nespēšu just dziļas bēdas, lielu prieku, patiesas bailes. Visas izjūtas būs mērenas, nekas neizraisīs spēcīgas emocijas, kas ir manas radošās darbības pamats.”

“Pārmaiņas radošajā darbībā un emocijās ir atkarīgas no lietotās medikamentu grupas,” atbild veselības centra Vivendi psihiatre Marina Veģere. “Garastāvokļa stabilizatori vai antidepresanti radošo darbību neietekmē. Izjūtas, lietojot zāles, drīzāk kļūs dabiskas, ne tik pārspīlētas. Zāļu devas vajag koriģēt individuāli. Parasti mērķis ir iegūt pašsajūtu, kas netraucē darbam un ikdienas aktivitātēm. Ja ārsts pacientam ieteicis lietot zāles, tas parasti liecina, ka emocionalitāte traucē un negatīvi iespaido pacienta dzīvi.”

Pievienot komentāru