Diētas, Uzturs

Parazīttārpi, vates pikuču rīšana un citronu sula. 10 diētas, kas liks nodrebēt šausmās

Foto - Shutterstock

Tiekšanās pēc slaidas figūras par katru cenu ir veicinājusi pamatīga daudzuma dažādu brīnumdiētu rašanos. Diemžēl daudzas no tām ir ne tikai neiedarbīgas ilgtermiņā, jo tās pavada jojo efekts, bet arī var būt bīstamas veselībai. Lūk, visriskantākās diētas, kuras noteikti nevajadzētu izmēģināt!

Apburtās princeses diēta.

Angliski Apburtā princese ir Sleeping Beauty, burtiski – Aizmigusī daiļava. Ar miegu saistīta arī šī diēta, jo, kā mēdz teikt, kas guļ, tas negrēko (un arī neēd par daudz). Diētas pamatprincips – gulēt tā vietā, lai ēstu. Ēdienreizē nevis doties pie galda, bet gan diendusā. Nenāk miegs? Atliek vien iedzert kādu miega līdzekli, lai iekristu Morfeja un vienlaikus arī uztura nepietiekamības skavās.

Draudi. Neēšana izraisa ēšanas paradumu traucējumus, svarīgu uzturvielu trūkumu, nogurumu, pie tam jāņem vērā, ka ievērot šādu diētu ilgstoši nav iespējams. “Viss atkarīgs no tā, kādas kuram ir ķermeņa rezerves, taču zināms, ka ķermenis spēj izturēt bez ēšanas aptuveni mēnesi,” paskaidro uztura speciālists Rafaels Grimans. Atsākot ēst normāli, zaudētie kilogrami atkal būs klāt.

Kāpostu zupas diēta.

Princips: kā liecina nosaukums, šī diēta nozīmē vienīgi kāpostu zupas ēšanu septiņas dienas vai ilgāk. Šāds uztura režīms ir ne tikai garlaicīgs, bet arī pamatīgi nobadina, jo ik dienas uzņemto kaloriju daudzums nepārsniedz 800.

Draudi. Līdzīgi kā citas diētas, kurās atsakās no noteiktiem produktiem, arī šī draud ar svarīgu uzturvielu nepietiekamību (cilvēkam trūkst svarīgāko taukskābju, proteīnu, dzelzs). Tā izraisa arī muskuļu masas samazināšanos, jo jebkādas fiziskās aktivitātes tiek maksimāli ierobežotas. Uztura speciālista skatījumā kāpostu zupas diēta var būt noderīga kā atslodzes programma vienai divām dienām, bet ne kā svara zaudēšanas paņēmiens – efekts nebūs noturīgs, jo līdz ar atgriešanos pie pilnvērtīga uztura atgriezīsies arī nomestie kilogrami.

Proteīnu diēta.

Šī ir viena no slavenākajām diētām, un tās pamatprincips ir piecas dienas katrā ēdienreizē ēst pārtiku, kas ir pēc iespējas bagātāka ar dzīvnieku izcelsmes proteīniem – liesu gaļu, olas, sierus. Pēc tam seko diētas posms, kurā ir arī citi produkti, taču proteīniem joprojām ir galvenā loma.

Draudi. Šādā veidā ķermenis pastiprinātā daudzumā saņem sāļus. Draud arī C vitamīna trūkums, ja svars zūd strauji, bet muskuļu masa tiek uzturēta nemainīga. Diēta var smagi ietekmēt menstruālo ciklu, kā arī nieru un aknu darbību, izraisīt aizcietējumus vai nosprostošanos, komentē speciālists.

0 Komentāri

Pievienot komentāru