Dzīvesveids, Padomi

Smadzeņu “treneris” Pēteris Urtāns atslodzei ik pa laikam uzrīko “vecās govs dienu”

Foto - LETA

Vēl ir laiks smelt dabā. Pagulēt zālē vai šūpuļtīklā un paskatīties debesīs. Aizbraukt pie atklātas jūras, saelpoties vēju, uzņemt labi daudz skābekļa. “Būs labāks miegs un laimīgāka vasara,” – tā Pēteris Urtāns, kura darbs un aizrautība ir smadzeņu darbības aktivizēšanas metodes.

 

Piedzīvot vecās govs dienu

Ja ilgstoši intensīvi strādāts, smadzenes pārslogotas, nepieciešams atpūtas laiks. Es sev sarīkoju dienu, ko dēvēju par vecās govs sindromu.

Īpašajā dienā nedrīkst neko darīt, pat ne gultu klāt, ēst gatavot vai traukus mazgāt. Tikai laiskoties, našķēties, vērot ainavu aiz loga, sapņot… Līdzīgi kā padzīvojusi gotiņa pļavā – viņa guļ, ēd un skatās apkārt.

Vēl viens svarīgs noteikums: nedrīkst sev pārmest, ka neko nedari. Tā visbiežāk ir – brīdi palaiskojamies, un uzreiz seko pašpārmetumi.Lai īstenotu vecās govs sindromu, vajadzīga brīva diena. Turklāt tai jāsagatavojas.

Jābrīdina tuvinieki, ar ko dzīvojat kopā, ka rīt nedrīkstēs traucēt. Noteikti jāpasaka bērniem. Mazie to respektē un netraucē.

Vasarā šādu dienu lieliski var organizēt lauku mājā vai citur ārpus pilsētas trokšņa un nemiera.

Iepriekšējā dienā sagādā ēdienu, izdomā, ko lasīs, kādas filmas vai seriālus skatīsies. Neliek modinātāju, mostas, kad izguļas. Uzreiz sev pasaka: šodien man ir vecās govs sindroms. Atslēdz telefonu un laiskojas. Tā pavada visu dienu.

Atpūta ir ne tikai ķermeniska, bet arī emocionāla. Smadzenēm vajadzīgs nekā nedarīšanas laiks, lai tās varētu atjaunoties. Pēc tam ir riktīgi liels prieks kaut ko darīt, rosīties mājās, tikties ar cilvēkiem, aktīvi darboties.

Jāteic, īstenot vecās govs dienu nav viegli, daudziem neizdodas, jo neiztur un pieķeras kādam darbam.

 

Līdzsvaroties augustā

Vasara ir īstais brīdis iezemēties, nonullēties. To var panākt, ejot basām kājām.

Mēs esam elektriskas būtnes, bet basas kājas, kas skar zemi, palīdz mazināt uzkrāto elektromagnētisko aktivitāti. Smadzenes visu laiku ir aktivizējušās, ir laiks tām dot jaunu sparu.

Daba palīdz kļūt līdzsvarotākam, jo ir viena no labākajām dziedniecēm. Amerikā pat rīkoja sociālu kampaņu, kurā aicināja bērnus, lai staigā basā kājām, kļūst veselāki.

Vēl augustā varam paspēt staigāt basām kājām, bradāt pa smiltīm, akmentiņiem, skujām, sūnām. Uztaisīt paši sev baskāju taku. Ja esam pludmalē, iebāžam kājas smiltīs, drusku ierokamies tajās.

Vēl ir labi brist ūdenī, peldēt, bradāt. Arī ūdens mūs nonullē, palīdz restartēties. Senās bildēs redzams, kā kundzītes sastājušās jūrā, rokas sānos salikušas. Šādi viņas guva atpūtu miesai un garam.

4 Komentāri

  1. Nezinu- vai Urtāns švaks stāstītājs vai Tabore švaka rakstītāja- tāds pelēks,remdens aprakstiņš…nepārliecināja…negribas domāt,ka mana atpūta ir kā vecai govij…Plus ir daudzas zāles, kurām greipfrūtu sula ir kontraindikācija.

  2. Psihoterapija. Sharlatanisms, bet ja iedarbojas, labi. jo lielpilseetaas pie urbanizeetaa dzivesveida un tehnologiju laikmeta galvas problemu un stresa cilveki iet sviestaa.
    Man gan nevisai patik, ka to atljauj. Jo satur cilveku manisanas elementu.

  3. Nevajag būt visu laiku pefektam, atslābināšanās ir nepieciešama, ja organisms to pieprasa. Pārāk daudz noteikumu esam sev izdomājuši.

Pievienot komentāru