Liekais svars, Uzturs

Našķoties vai ciesties? Jautājums uztura speciālistei

Foto - gastronom.ru

Veselam.lv lasītāja Signe jautā uztura speciālistei Lindai Federai: “Ar ko našķoties? Žāvēti augļi man īsti negaršo. Vai labāk tomēr nav apēst vienu cepumu vai puskūciņu? Pamēģināju galetes, kas pārklātas ar šokolādi, likās – liesākas. Un tad noskatījos raidījumu, ka no tām var gadā pieņemties svarā par 8 kilogramiem. Kādus našķus jūs ieteiktu (zefīri man ne visai, patīk viss, kur ir biezpiens)?”

Atbild uztura speciāliste Linda Federa: “Labdien, Signe. Paldies par jautājumu. No pieredzes varu teikt – jo vairāk sev kaut ko aizliedzam, jo vairāk to gribas un tad pienāk brīži, kad nevaram vairs turēties pretī kārdinājumam un apēdam tās kūciņas vairāk kā vajag. Pēc tam jūtamies vainīgi, neēdam un tad seko atkal “noraušanās”. Tas ir tāds apburtais loks.

Mūsu organisms pats saka priekšā, kas tam ir nepieciešams. Vajag tikai ieklausīties. Un, ja gribas to kūciņu, tad viņa ir jāapēd! Labāk katru dienu pa kādam “neveselīgam” našķim, kā ik pa pāris dienām to masveida apēšana. Galvenais, lai būtu balanss ēdienkartē un sportiskas aktivitātes ikdienā. Tam nav obligāti jābūt intensīvam treniņam sporta zālē. Stundu gara pastaiga dienā vai desmit minūšu vingrojumi pie televizora vakarā, trepju izmantošana lifta vietā u.t.t.

 

Lasiet arī citas uztura speciālistes Lindas Federas atbildes.

Pievienot komentāru