Bērni, Pusaudži

Mamma: Es negribu vakaros pildīt skolas mājasdarbus. Ieraksts, kas uzrunāja tūkstošiem vecāku

Foto - Shutterstock

Sociālā tīkla “Facebook” lasītājus aizrāvis kādas māmiņas “dvēseles sauciens”, daudziem vecākiem tik saprotams.  Ne velti tas saņēmis 38 000 pozitīvu novērtējumu “like” un padots tālāk tīklā teju 13 600 reižu, kā arī ir plaši komentēts. Šķiet, tas līdzinās arī ne viena vien Latvijas vecāka pieredzei. Lūk, mammas Jeļenas Skačko ieraksts. 

 

Jā, es esmu slikta māte!

Es negribu vakaros pildīt ar bērnu mājasdarbus.

Un arī mana meita vakaros to nevēlas darīt.

Bet cita laika mums tam nav.

Mūsdienu dzīve ir tāda, ka gandrīz katrs bērns pēc mācību stundām (un to ir 7-8!), kaut kur iet – uz pulciņiem, skolas ārpusklases nodarbībām, papildus nodarbībām, kādas ievirzes skolām.

Ņemot vērā vecāku noslodzi, laiku, kas jāpavada transportā, lielākā daļa mājās savācas vakarā.

Mums, kā likums, tas ir pulksten 20.00.

Noguruši. Vēlamies vienkārši pabūt kopā, pavakariņot, sagatavoties nākamajai dienai.

Un pat – ak, kāds grēks! – paskatīties kādu filmu vai palasīt grāmatu.

Bet, nē, vajag pildīt mājasdarbus. Citādi rīt atkal sārtiem burtiem dienasgrāmatā būs rakstīts “nebija gatava stundai”, bet es cietīšu no mātes vainas apziņas.

 

Jā, bāc, es esmu slikta māte.

Man ir protestējošs pusaudzis, nevis bērniņš-sārtvaidzis.

Viņa nevēlas pildīt mājasdarbus.

Un es nevaru stāvēt pie viņas un “riet” kā lauku suns braucošai mašīnai.

 

Jo es daudz strādāju.

Jo es nogurstu.

Jo es neatceros 8. klases matemātiku.

Jo man jāuzvāra rītdienai griķi un jāuzcep siera plāceņi (kas ne vienmēr izdodas).

Jo man vajag noglāstīt vīram galvu.

Jo dažkārt man arī vakaros ir pienākumi, tikšanās un pasākumi.

Jo mums ir divi kaķi un suns, kuriem arī vajag uzmanību.

Jo brīvdienās mums ir ārpuspilsētas māja, citādi jau var prātā sajukt.

Jo man arī ir “teātra pulciņš, foto pulciņš un es vēl vēlos dziedāt”.

Jo es vienkārši vēlos vakaros atpūsties.

 

Jā, es esmu slikta māte, tā tagad teiks daudzi.

Es piedzemdēju bērnus, bet būt vecākam ir milzīgs darbs.

Bet es strādāju un darbojos. Visu dzīvi.

Lai mani bērni būtu veseli, apģērbti, kaut ko papildus mācītos bez skolas programmas, būtu priecīgi, brauktu uz jūru un būtu mani draugi.

Un tādēļ es negribu vakaros pildīt mājasdarbus.

Es vienkārši gribu ar saviem bērniem sarunāties!

Jo es neuzskatu, ka bērni ir mūžīgā verdzība, es uzskatu, ka bērni ir prieks.

Un vakars ir laiks priekam, nevis skandāliem.

 

Ak, Dievs, nu kad beidzot tiks atcelti skolas mājasdarbi, kā tas noticis daudzās pasaules skolās?

Kādēļ nevar ieviest pāru metodi – pirmajā stundā nodarboties ar teoriju, otrajā – ar praksi?

Kādēļ vajag mājās nest visus tos uzdevumu krājumus, ja vielu var pabeigt sešās septiņās, nu labi, kaut vai astoņu spēļu veida stundās…

 

21. gadsimts ir paātrinājis dzīvi, metot mums daudz izaicinājumu. Taču diennaktī joprojām palikušas tikai 24 stundas. Un spēku, un veselības nav kļuvis vairāk.

Un bērni tagad ir citādāki.

Kādēļ nedrīkst to ņemt vērā, kā to izdarīja kaut vai somi?

 

Jā, es esmu slikta māte.

Mans bērns nevēlas pildīt mājasdarbus mājās.

Es neesmu viņu pārliecinājusi par tā vērtību. Bet kā es viņu varētu pārliecināt, ja pati neieredzēju mājasdarbus? Bet man “paveicās” vairāk. Mana mamma (apstākļu spiesta) bija mājsaimniece un es ar saviem mājasdarbiem biju viņas pamatdarbs.

Un tāpat es iemanījos no galdapakšas izvilkt grāmatu un lasīt, tiklīdz mamma izgāja uz citu istabu.

 

Vārdusakot, variet man spert kā gribat, bet es esmu laba māte.

Es mīlu savu ne tik vienkāršo meitu.

 

Taču sabiedrības priekšā es vienalga esmu slikta māte un mana meita – sacēlusies pusaudze.

Tādu mūs padarījusi izglītības sistēma.

 

Man nav pretenziju pret skolu. Mums ir ļoti laba, dvēseliska un visās nozīmēs labvēlīga skola, ko es augstu novērtēju.

Tāpat es domāju par to skolu, kurā es “simts gadus atpakaļ” strādāju.

Un jau tad, “simts gadus atpakaļ”, es runāju par to, ka vajag pilnībā mainīt mācību sistēmu, ja mēs gribam, lai skolā būtu patiesi interesanti.

Bet viss ir pa vecam.

Pievieno-atvieno mācību priekšmetus, maina ideoloģiju kā zeķes, izstiepj mācību laiku, izdomā jaunas izkārtnes.

Un nav nevienas īstas, nevis uzpūstas reformas.

 

Sāciet ar mazumiņu.

Pārveidojiet mācību programmu tā, lai nevajadzētu mājās pa naktīm (vai vismaz darbdienās) pildīt mājasdarbus.

 

Lai tūkstošiem mātes un tēvi (esmu pārliecināta, ka man daudzi piekritīs) pārstātu sevi uzskatīt par sliktiem vecākiem.

 

Bet riebeklīgajiem pusaudžiem būs par vienu iemeslu mazāk sacelties.

 

Un tagad rakstiet.

Es vienalga esmu slikta māte…

 

Avots: facebook.com/elena.skachko/

70 Komentāri

    1. Mamma ir fantastiska ,bet padomju izglītības sistēma ir sapuvusi!!!
      Mia Tev nav bērnu un nekad nebūs,bet 50% ko māca Latvijā ir idiotisms!
      Kam interesē govs grāmatnieks,vai husīti? (mia tu nezini kas tie par “zvēriem” un pareizi ,kas gribēs uzzināsbet visiem tas nav jāzina.

    2. Es biju 15 gadu fizikas skolotàjs un es neuzdevu mājasdarbus ….un man arī nepatika savà brīvà laikā labot burtnīcas par ko nemaksāja…..literatūras skolotàjiem maksāja ,tad tie uzdeva dubultā….. bērniem nav jàmācās mājās ,ja stundā iet labi! Bet ja klasè puse ir ar uzvedības problēmàm, tad tur neko nevar iemàcīties…..vispàr,kad pusaudźiem ir brieduma laiks 7-9kl mūsu sistēma palielina smadzeņu nodarbības bet samazina sportu….dīvaini!

    3. Malacis, meitēn. Pilnībā piekrītu visam ko saki, jo arī mani šie mājasdarbi tracināja, neuzskatīju, ka man vakaros jādara skolotāju darbs. Tas bija vairāk kā divdesmit gadus atpakaļ, tad arī nevarēju saprast kā var tik ļoti nemīlēt mūsu bērnus. Manuprāt katram jādara savs darbs savā darba vietā un nenest to uz savām mājām, tikai tad ģimene var baudīt kopā būšanas prieku. Vēlu cerīgāku nākotni mūsu bērniem!

  1. Mūsdienu dzīves ritms ir ātrs un izvēles – plašas. Vb. tas nav labi, bet tāda ir realitāte. Nu tad izvēlies, mammīt, vai sūtīt savu bērnu uz pulciņiem (kuri IR Jūsu pašu izvēle), vai pildīt skolas programmas mājasdarbus. Nav jāstreso un nav jābrēc pret debesīm. :))

    1. Skolas programmas ir komunistu murgs,bet pulciņi ir reālai bērna attīstībai!Pasmaidi un atceries ,ko no skolā zubrītā esi izmantojis dzīvē smaidiņ.Pareizi neko.Un piedod es esmu godalgots Latvijā vēsturē ,ķīmijā ,fizikā un matemātikā. Bet tās visas ir absolūti bezjēdzīgas zināšanas ,dzīvē vajag to ko Latvijas skolas nav spējīgas dot! Paskaties “jaunvārdus” vai pamēģini latviskotu windovs un tu tiešām domā ka šie cilvēki ir normāli?

      1. Ezi, kāds sakars skolas programmām ar komūnismu? Mācot skolās, kā Tu iesaki, tikai zināšanas, kas noteikti noderēs nākotnē, tiktu radīta vien jauna patērētāju paaudze, kas dzīvē spēs labi ja par kasieriem lielveikalā strādāt. Nu labi, arī kasieri lielveikalos vēl ir vajadzīgi, lai gan pašapkalpošanās kases to nepieciešamību mazinās.

      2. Ezi, es teicu vienu – lai mamma izvēlas un beidz vaimanāt. Ne jau man vai Tev jānosaka, ko tieši viņai izvēlēties. :)) Bet noteikt dzīvē prioritātes ir tikai loģiski.

        1. Un mamma izvēlējās runāt par šo problēmu. Ja velk paralēles ar pieaugušo dzīvi, tad sanāk – bērna darbs ir skola un darbs tiek dots uz mājām.

      3. Ezi, bet par Tevis skarto jautājumu teikšu – man dzīvē noderēja tieši skolas programma. Pirmkārt, ķīmija un fizika, jo izstudēju vienu no dzīvības zinātņu nozarēm. Otrkārt – matemātika, t.sk. algebra un ģeometrija, kas iemācīja loģiski domāt. Treškārt, latviešu valoda un literatūra: inteliģentam cilvēkam jāspēj runāt un rakstīt bez (brēcošām) kļūdām. Ceturtkārt, ģeogrāfija un bioloģija, kas kļuva par manu hobiju pamatu. Piektkārt, tie paši mājas darbi, kas iemācīja strādāt. No pulciņiem un kora gan jēgas nebija. :DD

      4. Super pareizi! Tas, kas interesēja mani, es arī apguvu Bulduros! Piedodiet, bet mani diemžēl neinteresēja apgūt Trijstūra tilpumus, cauruļu diametrus u.tt. Diemžēl Mūsu varas pārstāvji ar putām uz lūpām cīnās apkarot krievu valodu, bet to, ka tas pats feisbuks un instagrams,, soļo,, platiem soļiem angļu valodā, tas nevienu neuztrauc! Mums piecdesmit,-sešdesmitgadniekiem, kas lauku skolā mācījušies vācu val. ir tā pabēdīgāk ar saprašanu.

  2. Mana mazmeita skola ir NELAIMIGA un uzdod man jautajumu-kad es varesu dzivot,ja katru vakaru ir japilda neskaitami majas darbi?Vina macas loti labi,ari makslas skola.Kapec sie neskatamie majas darbi,ko skolotaji dara stundu laika?

  3. Kā jau teica smaids, dzīves ritms ir ātrs…,bet…kāpēc?kāpēc g.40.atpakaļ tā nebija.atnācām no skolas, pastrādājām mājās,(dzīvoju tad laukos)vakarā varēja izpildīt mājas darbus, iemācīties uzdoto, vēl palika laiks hobijiem(elektonika, ģitārspēle)un vėl palika laiks kopā ar vecākiem TV paskatīties.jā dzīves ritms ir ātrs, bet vai tik ātrs kā dažs žēlojas?jā, tad nebija interneta ,nebija mobilo telefonu, par laimi!!!un viss bija labākajā kārtībā.tad skolās nevajadzēja policistus(kurus tagad vienkārši ņem un piekauj)…..vēl būtu daudz ko teikt atbildot uz šīm žēlabām, bet galveno pateicu…

    1. Man liekas, viens no atslēgvārdiem māmiņas sūdzībā bija, ka viņa pārrodas mājās astoņos vakarā, nu un pēc tam vēl jāpilda meitas vietā mājasdarbi. Viņai tas tiešām varētu būt grūti pēc nogurdinošas darbadienas. Bet tā meita, viņa tak nemācās līdz astoņiem vakarā, ne?

  4. Daudzus no tiem mājasdarbiem var izpildīt skolā starpbrīža laikā – tie parasti neprasa vairāk kā 10 minūtes. Īpaši slinki skolnieki var izpildīt šos mājasdarbus pirms stundas – rezultāts nav labs, bet ekstrēmās situācijās to var izdarīt.Ja organizē laiku starp pulciņiem, tad mierīgi var visu uzspēt izdarīt. Laikietilpīgākos mājasdarbus var pildīt mājās un matemātika nenotiek katru dienu un sacerējumus arī noteikti ka vajag rakstīt nedēļu iepriekš.

    Super izlaista meita – man neviens nepildīja mājasdarbus(jo vecāki ir stulbi) un nebija kam prasīt. Un šīs meitas māte ir īpaši stulba, ka iekritusi meitas slinkuma cilpā un danco pēc viņas stabules. Bet šeit ir tikai mātes vaina, jo bērni mācās no vecākiem…

    Ko diez teikt tiem skolniekiem, kuri ierodas mājās pie niknas mammas, kas viena audzina bērnus un kura neapmeklē pulciņus, jo nav laika, jo darbs prasa visu laiku un atvelkas mājās bez spēka un nogurusi?

    1. Izcili stulbs varētu būt tas kas aizstāv sistēmu. Sistēmu ,kas nedod neko lai bērns būtu piederīgs pasaulei ne tikai zubrītāju pulciņam.Dzīvē 99.99 % no visa tā nav vajadzigi bet pat 1% vajadzīgā skola nedod.

      1. Pilnīgi piekrītu Ezim! Lai UK lasītu zemenes vai gliemežus, tiešām nav nepieciešamas zināšanas matemātikā un ķīmijā, bet ģeogrāfija un bioloģija tomēr būs nepieciešamas. Var jau būt, ka izglītība jāsadala divos līmeņos “zubrītājos”, kuriem dod stulbo padomju laiku zināšanas un “patērētājos”, kuriem iemāca rēķināt, nedaudz rakstīt un lasīt (kas gan obligāti) un galvenais apieties ar maksājumu kartēm. Šādi bērni būs lieliski sagatavoti pat ieņemt ļoti atbildīgo pārdevēja amatu McDonaldā.

      2. Pilnībā piekrītu, mājas darbi nav vajadzīgi, mājās ir jāatpūšas, jāpavada laiks ar ģimeni. Arī mēs, pieaugušie ,neņemam darbu uz mājām.

    2. Skolà ,kad gàju màjasdarbus pildīju mazs būdams….pieaugot es pildīju pirms stundas……un somu un grāmatas uz màju nenesu…..nebiju teicamnieks,bet trijnieku karalis arī nebiju.

    3. Diez cik gadus jūs atpkaļ mācījāties? Matemātika,algebra,ģeometrija,ekonomika utt -šādas stundas IR katru dienu. Un mājas darbi ir plaši un daži priekšmeti prasa līdz pat 40-60min ,lai tos izpildītu! Neiszmirsīsim arī to,ka mājasdarbus neuzdod tikai vienā priekšmetā! Dienā vidusskolēnam ir 7-9 dažādas stundas no kurām vismaz 3-4 tiek uzdoti mājasdarbi.

  5. Māte no 1. klases nostādījusi lietas ačgārni, nu tagad šausminās,ka ar 8.(!!!) klases skolēnu jāpilda mājasdarbi. Vajadzēja 1. klases sākumā saprast pašai un ieskaidrot bērnam, ka mājasdarbi ir SKOLĒNA pienākums. Varbūt kādreiz paskat9ties rezultātu,bet nesēdēt klāt. Tā klāt sēdēšana novērš uzmanību un traucē.

    1. Redzi arī Tu esi sistēmas verdzene ,ko komunisti izdomāja tas ir labi!
      Varbūt tomēr pat biedri morālie kropļi komunisti var paskatīties uz citām zemēm! Kad ieraugu ka pa RPIjoprojām vazājas “zinātniskā komunisma”pasniedzēja,tad saprotu ka Einšteinam taisnība laisk ir relatīvs un Latvijās izglītībā joprojām ir mani 1960 gadi. Mani vecāki man neko nespēja palīdzēt mājasdarbos,bet no tā šis skolas murgs nepalika mazāks. Ar skaudību skatos kā bērni priecājas UK un gribu savus mazbērnus visus šeit,kur komunistu vara nesniedz.

  6. Paldies Dievam,mani mazbērni nemācās Latvijā,viņiem tikpat kā nav mājas darbi,priekš tam ir skola.Savukārt no piektdienas uz pirmdienu vispār ir aizliegts skolai uzdot jebkādus mājas darbus,kā tad bērni viņus var vispār izpildīt?Katru nedēļas nogali bērni kopā ar vecākiem dodas kādā atpūtas braucienā,kur tad bērns mācīsies,lidmašīnā,automašīnā vai viesnīcā?

    1. Mājas darbi ir vajadzīgi.skolā visu neiemācīsies.it īpaši kā tas ir šodien.kāpēc g.30-40 atpakaļ bija pilnīgi savādāk.arī tad cik atceros pktd neuzdeva mājasdarbus

      1. Ko ceri visu iemācīties? Visu nekad nevar man 66 bet apmeklēju izstādes un lasu ,mācos! Cik jābūt stulbam ,lai domātu ,ka šodien var iemācīt 50 gadus uz priekšu!!!! Aļo mostieties komunisti,tas nav iespējams tāpat kā komunisms.To es sapratu kad pirmo reizi sāka pļutīt par viņu un man bija tikai 7 gadi.

      2. es skolā gāju 80-tajos, un 5-dienās mājas darbus uzdeva gan, turklāt vairāk, nekā parasti, jo priekšā taču brīvdienas – būs laiks izmācīties.

    2. Un kàpèc ne? Kad man svetdienàs ( sestdienãs mācījāmies)ar deju kolektīvu bija koncertizbraukumi..kladi somà un autobusà mācījāmies.var lasīt braucot sabiedriskajá transportà.dzejoli.piem.vai kàdu daiļdarbu…nav nekas sarežģìts.beidziet te muļķoties un lasīt pa pasauli pieredzes.kas degradē bèrnus…

  7. Un vispār, kas par sviestu?mūsu bērni ir izlaisti līdz beidzamam.nav radināti pie darba.nezin kas ir pienākums.tikai dators, telefons-nu nebūs viņi nekādi datorģēniji…

    1. Mans tēvs 1958 gadā to teica par mani ,ka galīgi izlaists utt,bet pakustini to ,kas Tev ir ,baidos ka zem sēžamvietas un pamēģini saprast ka laiks mainās. Mana vecākā meita elektronisko pulksteni 1 minūtes laikā padarīja man ( idiotam protams) nelietojamu,bet mazmeita to pašu jau dara ar manu lazera printeru.Dzīve nestāv uz vietas ,bet Latvijas izglītības maarzmātiķi gan. Tev viņu debīlie “jaunvārdi”patīk? Un tādi ir visi ,kas nosaka izglītību!!!!

      1. Ezi, tev ir pilnīga taisnība, ne skolā, ne dzīvē tu neko neesi iemācījies, ne rakstīt bez kļūdām, ne respektēt cita viedokli, bet toties māki gānīties, lamāties un aizskart citus. Ja 66 gados to neesi iemācījies, tad jau laikam vairs nekas nespīd.

      2. Nē nu, nav jau tā, ka mājasdarbu pildīšana būtu pilnīgi bezjēdzīga. Pirmkārt, tā iemāca bērnam plānot savu laiku (ja mājasdarbus neizpilda māmiņa). Otrkārt, strādāt ar informāciju. Abas šīs prasmes ir un būs svarīgas jebkurā valstī, ne tikai pie komūnistiem.

  8. Manuprāt, no mājas darbiem ir jēga – proti, iemācīt strādāt patstāvīgi un izpildīt tos jau nu var ne tikai vakarā mājās, bet jebkurā brīvā brīdī (protams, ja iemācās plānot savu laiku un uzdevumus, nevis atlikt uz pēdējo brīdi). Ja bērns ar vecākiem satiekas uz pāris stundām dienā un tad vēl viņi šai laikā nodarbojas ar vismaz desmit blakus lietām un viņš kaut kur zemapziņā saprot, ka vienīgā iespēja pievērst sev uzmanību ir sataisīt skandālu, tad loģisks rezultāts. Var protams, teikt, ka jāatceļ mājasdarbi un visi dzīvos harmonijā, bet varbūt vienkārši vai nu nevajag pievērst šajos brīžos to uzmanību, lai pāris reizes dabū sliktas atzīmes un varbūt kādu papildus sodu, kas nav saistīts ar papildu uzmanību no vecākiem vai arī varbūt tomēr var saplānot neobligātās aktivitātes tā, lai visai ģimenei sanāktu laiks būt kopā – var taču bērnus iesaistīt kopīgos hobijos un kopīgi taisīt ēst, vest pastaigā suni utt.

  9. Problēma protams,ka ir,bet es saviem bērniem esmu vienkārši pateikusi,arī skolotājai,kad prasīja lai izlasa nezin cik grāmatas…..man nevajag profesoru un ģēniju,bet laimīgu bērnu.Un ja negrib lasīt tad lai nelasa,es netaisos lasīt viņa vietā,ja viņai vajag,lai dara savu darbu un ieinteresē manu bērnu.Un viss atrisinājās.

  10. Nepareizs mērs par dzīvē nepieciešamajām zināšanām. Skolā gūto zināšanu kopums rada cilvēkam spēju uztver nesakropļotu pasauli, strādāt ar kompjūteri, skatīties filmu, rīkoties ar mobīlo, saprast televīzijas sižetu, spēt sarunāt darbu ar darba devēju, kļūt par uzņēmēju.Tais klasē ar tiem 30 skolēniem jāspēj sagatavot un iedot ceļa maizi 30 dažādiem dzīves ceļa gājējiem. Un galvenais, tie dažādo dzīves ceļa gājēji ir galīgā neziņā par tiem lemnto ceļa mērķi.

  11. Tikai pastāvīgi mācoties var iegūt zināšanas.
    Ja bērniem neliks pildīt mājas darbus skolā, tad ko viņi darīs augstskolā!
    Tur visa pamats ir pašam mājās mācīties.
    Vai tagad par inženieriem, ārstiem varēs kļūt nemācoties?

  12. skoleenam ir pienaakums pildit maajasdarbus, ko uzdod pajolji skolotaaji, kam nav jeegas no dziives. veel skoleenam ir pienaakums izdziivot liidz 55 gadu vecumam un nosp raagt, lai ekonomeetu uzbliidushaa parvaldes mehaanisma izdevumus pensijaam. veel skoleenam ir pienaakums maksaat nodokljus, lai uzbliidusie var dzert kafiju uz tautas reekjina un braukaat apkaart dienesta mashiinaas.

  13. Ko, mammīt, darīsi, kad jau lielais bērns negribēs iet uz darbu un strādāt, bet sēdēs Tev uz kakla? Attieksme pret pienākumiem jāiemāca vecākiem, nevis jāžēlojas par pašas nepaveikto.

  14. Padomju sistēma jau nav 26 gadu garumā!? Ir mājas darbi un būs! Jauki! Tagad skolēni uz skolu neiet mācīties, bet plātīties ar gudrību – stundas laikā varkšķēt un traucēt darbu skolotājam kā arĪ tiem, kas ATNĀKUŠI MĀCĪTIES UN PAŅEMT NO SKOLOTĀJA, KO TAS SAVĀ PRIEKŠMETĀ DOD! Mājas darbi NAV problēma, bet attieksme ir PROBLĒMA! Vainot citus -un KĀPĒC NĒ!? Skriet uz pulciņiem un citām nodarbībām VAR tikai tad, ja viss izdarīts un laika palicis pāri! Vecākiem bērna mājas darbi NAV JĀPILDA! Katram ģimenē ir savs darbs: vecākiem strādāt un pelnīt iztiku; bērniem DARBS ir mācīties! KATRAM JĀZIN KĀ SAVU DARBU PAVEIKT nevis lūkoties citā virzienā un ”meklēties” kā vaislas bullim! Protams, ka vecāki un skolotāji iemāca veikt dotos uzdevumus! JĀSĀK AR SEVI NEVIS SISTĒMĀM, SKOLOTĀJIEM, STULBO PADOMJU IDEOLOĢIJU PIEMINOT VAI KATRA VĀRDA GALĀ! Riebjas klausīties par komunismu, padomju laiku, neaudzinātu bērnu un dumju vecāku žēlošanos publiskā telpā. KAD VARĒS PALASĪT kaut ko LABU? VAI LABĀ GALĪGI NEMAZ NAV??? Esmu vidusskolēns un man ir DAUDZ LABA KO PATEIKT PAR SKOLU, JO MĀCOS SAVAI ATTĪSTĪBAI nevis mammai, tētim, tantei vai onkulim. Mans GALVENAIS nosacījums – MĒRĶTIECĪBA.

  15. Ja slinkosim strādāt (pildīt mājas darbus) kamēr ejam skolās, kas tad iznāks, kad būs patstāvīgi jāstrādā?
    Bērnībā arī sēdēju stundām ilgi istabā pie galda, pie galda lampas, pildīju mājas darbus un tēvs nelaida ātrāk gulēt, kamēr nebiju ticis galā.
    Viņš jau arī šad un tad palīdzēja, bet arī viņam savs hobijs (radiosports) un savas domas un darīšanas pie aparatūras, pēc darba.
    Tā nu asarām acīs nīku pie burtnīcām un grāmatām, cenšoties kaut ko saprast no uzdevumiem. Pārguris, jo vēls, bet taču nākamajā dienā agri uz skolu!
    Jā, tie bija 80-ie, mani zelta gadi, kā es pie sevīm dēvēju to laiku 🙂

  16. un ko pa to laiku dara tēvs, kamēr māte ar meitu kašķējas? Sūc alu un blenž tv? Tāpēc tas skuķis var nemācīties, ka tēvs neliekas ne zinis.

  17. Visādas učenes domā: “ja man vai maniem bērniem skolā bija grūti, lai tad grūti arī pārējiem!” Arī es esmu pret mājasdarbiem, jo tie tikai norāda uz skolotāja nevarību iemācīt mācāmo stundu laikā. Skolas laiku mājasdarbus atceros ar šausmām, jo arī man bija gan dejošana, gan sports, gan klavierspēle pēc stundām un mājasdarbus nereti pildīju tramvajā pa ceļam no viena pulciņa uz otru, jo mājās biu vēlu. Mani bērni nebija nekādi čaklie mājas darbu pildītāji, jo bieži vien skolotāji uzdeva tos uzdošanas pēc, pat nepārbaudīja tos… Ceru, ka reiz šī absurdā sistēma mainīsies bērniem par labu, nevis kaprīzām učenēm.

    1. Jums vajadzētu kādu laiciņu pastrādāt mūsdienu skolā, tad, domājams, Jūsu domas un runas par šo visu ātri vien mainīsies. Sāksim jau ar to, ka skolotājus saucat par učenēm, līdz ar to jau savos bērnos raisāt kaut kādu nelabumu pret šo profesiju. Daudzi jaunie skolotāji atnāk uz skolu un saprot, ka šeit vispār nevēlas strādāt pie tādas slodzes, tādiem vecākiem, bērniem un stresa. Skolotāja darba laiks ir vismaz kādas 12 stundas dienā un ir daudz jauno skolotāju, kas jau pēc gada izdeg, ārstē nervus un skolā vairs neatgriežas. To pašu skolotāju, kas paši vēl pirms gadiem četriem skaitījās jaunieši. Skolotājs tos mājas darbus uzdod nevis tādēļ, ka ir kaprīza učene (ne jau aiz kaprīzuma kādam gribas sēdēt pēc sava darba laika beigām un par velti labot mājas darbus), bet lai Jūsu, vecāki, bērniem būtu labākas zināšanas un lielākas iespējas nākotnē.

    2. Redzi, modernais trends ir pašai mājasdarbus nepildīt, bet likt izpildīt mātei. Un iedzīt mātei sajūtu, ka viņa ir “slikta māte”, ja pietiekami žigli tos mājasdarbus neizpilda vai nogurst, tos pildot.

  18. Lielas teles vietaa jaapilda maajasdarbi, ko tad taa dara kameer atnaak maate…..vai dibentinu arii noslauka mazuliitei, absurds, beerniem nekaadu pienaakumu un tad briinaas, ka izaug degerenaati!

  19. Kaut kur ir problēma – nezinu vai skolas mācību sistēmā, vecākos vai bērnos, bet kādreiz, kad padomju laikā gāju skolā pati spēju tikt galā ar mājas darbiem bez vecāku iesaistes 99% gadījumu un tie neprasīja mega daudz laika, paspēju arī uz pulciņiem.

    Tagad nez kāpēc vecāki uzskata, ka bērni nevar paši tirkt galā ar mājas darbiem.

    1. Cik var salīdzināt ar saviem skolas gadiem. Vai jūs visi esat pārliecināti, ka pēc 20 gadiem jūsu darbu darīs tāpat, kā jūs to tagad darāt un 20 gadus atpakal darbu darija kā tagad? Kur jūs dzīvojat? Alā? Pasaulē viss attīstās tikai ne fabriku darbinieku skolu formāts- iepotēta pārspīlētā pienākuma apzina, morāla pazemošana par neizpildītiem darbiem. Mūsdienās cilvēkiem darbs vairs sen nav galvenā dzīves jēga, Tad kāpēc uzskatāt, ka bērniem skola ir visas dzīves jēga?

  20. Ļoti ieteiktu visiem vecākiem sekot līdzi,lai bērnam nav pārslodze.Kad mana meita mācījās RCHV,bija gadījumi,kad ejot no rīta viņu modināt,atradu viņu vēl mācamies(iet runa par vidusskolu).Tas,lūk,NAV NORMĀLI!Jo-rezultātā cieš veselība.Gada beigās izņēmu dokumentus.Nākošās skolas medmāsa secināja,ka bērnam ir izdzīta sirds un ļoti nopietni mums lika visu pārdomāt!

  21. Vai tiešām šo var uztvert nopietni?

    “Man ir protestējošs pusaudzis, nevis bērniņš-sārtvaidzis. Viņa nevēlas pildīt mājasdarbus. Un es nevaru stāvēt pie viņas un “riet” kā lauku suns braucošai mašīnai.”

    Kāpēc pusaudzis pats nepilda mājas darbus? Šāda vecāku palīdzība varbūt vajadzīga sākumklasēs, bet taču ne pusaudzā vecumā. Kāpēc pusaudzis protestē un pilda savus uzdevumus tikai tad, ja uz viņu “rej”? Kāpēc pildīt mājas darbus nozīmē skandālus? Kas pie tā, diez, būtu vainīgs, ko? Skola?

    “Bērni tagad ir citādāki.”

    Tiešām? Kādā ziņā, lūdzu?

    “Bet man “paveicās” vairāk. Mana mamma (apstākļu spiesta) bija mājsaimniece un es ar saviem mājasdarbiem biju viņas pamatdarbs.”

    Nu re, cik lieliski. Gluži atmaskojoša atklātība. Tikai žēl, ka cilvēks tā arī neko nav sapratis.

    “Taču sabiedrības priekšā es vienalga esmu slikta māte un mana meita – sacēlusies pusaudze.
    Tādu mūs padarījusi izglītības sistēma.”

    Fantastiski! Vainīgais atrasts!

    “Kādēļ vajag mājās nest visus tos uzdevumu krājumus, ja vielu var pabeigt sešās septiņās, nu labi, kaut vai astoņu spēļu veida stundās…”

    Vēlreiz – fantastiski! Pieprasām izklaides un spēles. Un – galvenais! – pieprasām maksimāli mazu piepūli. Un ar šādu attieksmi vecāku būtu pilnīgi neiespējami, ka tas pusaudzis domātu citādi.

    Tas, ka skolās reizēm, acīmredzot, pārspīlē ar mājasdarbiem, varētu būt fakts, bet saukt šim viedoklim “urā!”. Bez komentāriem. Kārtējā reize, kad gribas nolīst kaut kur dziļi, dziļi mežos.

  22. nu reāli bail paliek par nākamajām paaudzēm, ja pat viņu vecāki neaptver to, ka mājas darbi – zināšanas, ko jāapgūst skolā, ir pamats bērna loģiskās domāšanas, intelekta un emocionālās inteliģences attīstības pamatā.Tas pat daudzreiz nav tik ļoti būtiski, kas jāmācās, jo tas tik un tā būs SMADZEŅU TRENIŅŠ un pašdisciplīnas attīstībai .Šajā laikā, kad tieši pretēji padomju autoritārajai mācīšanas sistēmai, skolā galvenais ir skolēns, vienam skolotājam iemācīt visu nepieciešamo stundu laikā 30 bērniem,kuri katrs tiek mājās uzskatīti par vienīgo ģeniālo, nav realitātē iespējams. Tas, kā skolas laikā, ģimenē, būs trenētas smadzenes – , tālāk noteiks to, ko cilvēka intelekts spēs uzņemt, atsijāt un saprast, kas notiek pasaulē.Reizēm pilnīgi šķērmi paliek, ka neskaitāmas reizes lasi elementārus vārdus “nau”, “tolete”,”apsurds” utt, utjpr.

    1. Saproti- tie 38000 ir tie, kuri nav trenējuši savas smadzenes un tāpēc NESPĒJ SAPRAST mājasdarbu izturību,pacietību, loģiskās domāšanas veidojošo nozīmi.

  23. Pusaudzim disciplīna nav iemācīta, mājasdarbi nostiprina skolā apgūto un liek sevi savākt! Audzina te telefonu glaudītājus, kas pie pirmajām grūtībām met visu pie malas un brēc, cik dzīve netaisna.Ja meitēns mazāk telefonu glaudītu un brēktu, bet sāktu pati pildīt savus mājas darbus, tad arī nebūtu problēmas un mammītei nevajadzētu žēloties soc tīklos.

  24. Mājas darbs ir veids, kā skolotājs var pārbaudīt, vai bērns ir sapratis stundā mācīto vielu, skolotājs no tā var saprast, pie kā vēl stundās jāpiestrādā, varbūt jāmaina mācīšanas pieeja utt. Ja vecāks visu perfekti izdara bērna vietā, tad kāda gan no tā jēga?
    Tas ir arī līdzeklis, kā bērnam sākt mācīt patstāvīgi strādāt, un šī spēja kādu dienu viņa mūžā būs ļoti svarīga – gan studējot augstskolā, kur pašam jāorganizē savs darbs, gan arī turpmākajā dzīvē.
    Līdz ar to vecākam būtu jākontrolē, vai mājas darbi tiek veikti, BET nav jāpilda bērna vietā. Protams, ar laiku bērni paši saprot, kas viņiem dzīvē vairāk noderēs, kas interesēs. Bet tā ir nepārtraukta prāta asināšana un IR vajadzīga.
    Jautājums – par uzdotā apjomu. No saviem skolas gadiem atceros, ka katrs skolotājs uzdeva tik daudz mājas darbus, it kā viņa priekšmets būtu vienīgais. Lūk, tas apjoms dažkārt nav normāls. Pieaugušie atnāk mājās uz darbu, pārslēdzas uz atpūtas režīmu. Kāpēc gan bērni nedrīkst darīt to pašu?
    Manas kolēģes bērni (14 un 11 gadu) pie mājas darbiem mājās pavada max. pusstundu. Un neviens viņiem nepalīdz tos pildīt. Plus vēl dejošanas pulciņi, futbols, bridža nodarbības utt. Nesūdzas.
    Protams,

  25. Svarīgas ir ģimenes vērtības. Atbilstoši tām vecāki arī izvēlas bērnam skolu pēc viņa spējām un interesēm. Mājas darbi noteikti nav domāti vecākiem, bet skolēna zināšanu nostiprināšanai vai jautājumiem skolotājam par mācāmo vielu, ja bērns kaut ko nesaprot.Tādos gadījumos skolotājs izskaidro vēlreiz to stundā vai konsultācijā. Vidējā izglītība nav obligāta mūsu valstī, bet atbildība noderētu jebkurā profesijā.
    Par zālēdāju u.c. kuņģa uzbūvi kaut ko tomēr vajadzētu zināt, tad zoodārzos būtu veselāki dzīvnieki.

  26. Ja bērns ir aizņemts un māte daudz strādā , bērnu var nelaist skolā – lai atpūšas , dzīvo savā nodabā . Pamatizglītība sen vairs nav obligāta – ir izvēles brīvība . Var pa taisno stāties simtlatniekos !!!

Pievienot komentāru