Ārstēšana, Sāpes

Vai mugurai palīdzēs rāpošana?

Foto - Shutterstock

Lasītājs jautā: “No ilgstošas sēdēšanas man bieži sāp mugura. Esmu dzirdējusi, ka labs vingrojums mugurkaulam ir rāpošana. Kāpēc? Ko tā dod? Cik ilgi jārāpo, lai būtu efekts? Kā to darīt pareizi? Kas vēl jāievēro, lai nesāpētu mugura?”

“Jā, vingrojums pats par sevi ir labs,” apstiprina ORTO klīnikas Fizikālās rehabilitācijas medicīnas ārste Alla Hohlova. “Četrrāpus stāvolis ir izejas pozīcija vairākiem muguras vingrojumiem. Rāpošanas kustība stiprina muguras diagonālās muskuļu grupas un stabilizē mugurkaulu. Tomēr to nevajadzētu izmantot kā universālu līdzekli muguras stiprināšanai sēdoša darba darītājiem. Šo vienu vingrojumu nav ieteicams veikt ilgstoši, jo tas var radīt problēmas gan ceļu, gan plaukstu locītavās. Neprasmīgi veikts, vingrojums var rosināt saspringumu skausta un jostas daļā un dažkārt radīt vairāk problēmu nekā ieguvumu.

Muguras stiprināšanai ir virkne vingrojumu, ko vērts apgūt kopā ar zinošu fizioterapeitu, kurš uzmana, lai tie tiktu izpildīti pareizi. Šādu vingrojumu kompleksu var apgūt dažu konsultāciju laikā un pēc tam patstāvīgi pildīt mājas apstākļos.”

Sertificēts ķirurgs, osteopāts Andris Zemītis teic, ka rāpošanas vingrojums var būt efektīvs. “Sēdēšana ir vissmagākā slodze mugurkaulājam. Ilgstošas sēdēšanas rezultātā tiek izmainīti fizioloģiskie izliekumi, veidojas pastiprināta muguras jostasdaļas spondiloze (deformācija), rezultātā nepieciešama ārstnieciskā vingrošana. Speciālists nosaka, kādus un cik daudz vingrojumu pildīt.

Rāpošanas vingrojums visaptveroši iedarbojas uz visu mugurkaulāju. Cilvēks savā ziņā ir dzīvnieks ar četrām kājām, divas no tām viņš ir pārvērtis par rokām. Mugurkaula primārā funkcija ir horizontāla slodze, kuru mēs ikdienā vairs neveicam. Daudzi vingrojumi izriet no četrrāpus pozas (kā pirmatnējā izejas stāvokļa). Ja skata no attīstības viedokļa, tad vertikāla muguras slodze nav pareiza. Būtu labi, ja mēs rāpotu katru dienu. Protams, jāņem vērā pacienta problēma, veselības stāvoklis. Ja nav izteiktu sūdzību, profilakses nolūkos var ikdienā parāpot pāris apļu pa istabu. Ceļu locītavas vēlams apsaitēt ar ko mīkstu vai aizsargāt ar speciāliem ceļusargiem.

Ja ir sēdošs darbs, tad vismaz reizi stundā būtu jāpieceļas un piecas minūtes jāpastaigā, jāizstaipās. Ja ir iespēja, jāiziet ārpus telpām.”

 

logo-36

 

Pievienot komentāru