Bērni, Bērnība

Pieci skolotāju tipi, kas kaitina gan bērnus, gan vecākus

Foto - Shutterstock.com

Skolotāju profesionālais līmenis var stipri atšķirties. Un nebūt nav svarīgi, vai tavs bērns mācās elitārā vai pilnīgi parastā skolā – starp pedagogiem vienmēr var atrast kādu “grēcīgo jēru”, kurš kaitina ne tikai bērnus, bet arī viņu vecākus.

Lūk, portāls “Mama-likes” piedāvā iepazīties ar pieciem skolotāju tipiem, kuri mēdz kaitināt pat savus kolēģus!

Skolotājs, kuram viss ir vienalga

Parasti skolotāji vaino skolēnus, sakot, ka viņi ir sliņķi un nihilisti. Bet te viss ir otrādi. Šo lomu uzņēmies skolotājs. Šādam pedagogam viss ir vienalga, viņš atnācis atsēdēt savas stundas un dodas mājās, patērējot spēka un nervu minimumu.

Parasti pie šāda skolotāja mācību stundas norit pēc noteikta standarta. Bērniem tiek ieslēgta prezentācija, visu stundu garlaicīgi tiek lasīta mācību grāmata, un uzdevumi tiek uzdoti no 35. līdz 49. lapaspusei. Bet viss, kas netiek pagūts stundā, tiek uzdots izpildīt mājās.

Spontānais skolotājs

Šis tips pieradis pieprasīt vairāk, nekā pats spēj dot. Viņš uzdod uzdevumu, bet nepapūlas laikā to pārbaudīt. Jebkurā brīdī viņš var paziņot, ka būs kontroldarbs, vai izdomāt mājasdarbu par tēmu, kuru nemaz skolēni vēl nav apguvuši.

Viņš var pazaudēt burtnīcas ar kontroldarbiem un, protams, tevi semestra beigās gaida pārsteigumi, kad sāk izlikt gada atzīmes.

Skolotājs – filozofs

Šāds skolotājs ir nekaitīgs un vienlaikus arī bezjēdzīgs. Viņš dod priekšroku stundās parunāt par lietas būtību, iepinot stāstus no savas dzīves. Šis skolotājs uzskata, ka bērniem dzīvē diezin vai noderēs formulu vai gramatikas noteikumu zināšanas, bet, lūk, šī nenovērtējamā pieredze gan noteikti noderēs.

Viņa galvenais uzdevums – sagatavot skolēnus dzīvei, nododot savu pieredzi, kurai nav nekāda sakara ar konkrēto mācību priekšmetu.

Skolotājs – tirāns

Parasti bērni šo skolotāju sauc par mocītāju. Savā praksē viņš izmanto visriebīgākās metodes, par kurām nebija aizdomājies neviens XX gadsimta diktators. Apgalvojumu – “Baidās, tātad ciena” var mierīgi attiecināt tieši uz šo tipu, akcentējot tieši šī izteiciena pirmo vārdu.

Skolotāju sapulcēs pat skolas direktors neuzdrošināsies šim skolotājam izteikt kādu aizrādījumu. Viņa reputācija iet viņam pa priekšu. Kolēģi, skolēni un vecāki parasti šim tipam piedēvē dažādas iesaukas.

Skolēna izsaukšana pie tāfeles līdzinās vienām šausmām, pēc kā skolnieces izskrien no klases ar asarām acīs, bet puiši nodur acu skatienu un cieši saspiež pirkstus kulakā. Strīdēties vai mēģināt pierādīt savu – bezjēdzīgi. Viņš ir tā ieķēries savā amatā un kabineta sienās, ka pensijā aizies tikai “ar kājām pa priekšu”.

“Mīkstais” skolotājs

Šis skolotājs skolēniem ir zelta vērtē, bet, lūk, vecāki gan ar viņu ir neapmierināti, jo zināšanas viņš praktiski nesniedz nekādas, neko nepieprasa un ļauj bērniem pilnīgu brīvību. Kontroldarbos atļauj nošpikot, nerājas, ja kāds aizmirsis izpildīt mājasdarbu, bet atzīmes izliek, ņemot vērā skolēna spējas “uztaisīt actiņas kā kaķim no multfilmas “Šreks””.

Sākumskolā šis skolotājs nekādu īpašu bīstamību nerada, bet, kas attiecas uz izlaiduma klašu skolēnu izglītošanu, vecāki ir spiesti algot privātskolotāju, kurš bērnam spēs sniegt nepieciešamās zināšanas.

Ikviens vecāks sapņo, lai nevienam no šiem piecu tipu skolotājiem nebūtu nekādas attiecības ar viņa bērna izglītošanu, bet prakse pierāda, ka arī šādi skolotāji mēdz strādāt.

 

calis

5 Komentāri

  1. “Mīkstais” skolotājs jau visiecienītākais.
    Mācīties piespiesto bērneļu vidū.
    Var pašizglītoties jēlību apgūšanā u.t.t.
    Ja tas vēl ir klases audzinātājs – pēc
    skolas “pabeigšanas” taisnā ceļā uz
    pašvaldību pēc pabalstiem, jo,
    “es neko nemāku !”, bet man
    pienākas !!!

  2. skolotāji, ta skolotāji.bet kur lieliskais borrmanes un lapsas – atmaskojums par boķa traģe’diju, kur huļigānsņem virsroku pār reālo saprātu un specskolu un internātu pedagogu un vadītāju beztisību. to pieerāda Jākabpils un aINAŽU gadījumi un var reedzēet, cik tālu daži žurnālissti ar ambudu jansonu priekšgaļa’stāv tālu n reālās īstenības, visur pedagogu virzzienā piesaucot prokurorus. Ejat un pastrādājat ar šiem kontingenteim!

  3. baigi foršie tipi== sevišķi ”pohujists”‘ — nav neka vienkaršaka ka visu vērtīgo
    izrakt majās– sēdēt stundās ir glupi — tad nekāda “‘spontāna niķi”‘ netraucēs jebkura mirklī kadu figņīgu kontroldarbu vai ieskaiti uzrakstīt….

    …. filozofam ir 100% taisnība — Sieva ar visliwlako sajūsmu stāsta par ”filozofu”‘ Viļnaas universitate ģeologus mācot “” no ta apjoima ko es jums te mācīšu jums vajadzēs 5% — bet tas viss tiek jums dots lai IEMĀCĪTU DOMĀT UN ORIENTĒTIES ROKASGRĀMATĀS UN BIBLIOTEKU KATALOGOS ”

    UN “”TIRĀNI”” IR VNK BAUDA — GUIDRS UN KOMPETYENTS SKLOLNIEKS VAR ELEMENTĀRI “‘TIRANIZĒT “”VIŅU — SACENSTIES UN IZAICINĀT UZ DISPUTIEM KLASES PRIEKŠĀ — TIRĀNAM VAR OP[ONĒT — UN ”PARADOKSUS PIEMEST”‘ –TIRĀNI TROLLEJĀS — DOD TIKAI IESPĒJU VIŅIEM KO MĀCĪT — UN IR OTRS TIRĀNA TIPS — EKSĀMENS PIE TĀDA IR ”BALTAS ŠAUSMAS” — TIEK UZDOTS TIKAI VIENS MAZS KONKRĒTS JAUTĀJUMIŅŠ — UZ KURU VAR ATBILDĒT TIKAI PERFEKTI PĀRZINOT TĒMU — IR TIKAI 1 ATZĪME –”TEICAMI” — JA NAV TEICAMI TAD STUDENTS IR NEKOMETENTS …

    UN PAT MĪKSTAIS PATIESI NAV KAITĪGS — JO NON SCHOLAE, SED VITAE DISCIMUS- — NE UTAINAI SKOLAI BET GAN DZĪVEI MĒS MĀCAMIES

    TRULIĶIEM UN “”IZGLĪTOJAMAJIEM”” VISI SKLOLOTĀJI IR KAITĪGI === SMIRTDĪGA IZGLĪTOŠANA 8UN ATRAŠANĀS SKOLĀ PILDOT SKOLAS PRASĪBAS IR KAITĪGA —– NON SCHOLAE, SED VITAE DISCIMUS –

  4. LIELIE RUNĀTĀJI NE STUNDU, NE DIENU NAV STRĀDĀJUŠI AR TO KONTINGENTU?! KUR ŠO BĒRNU VAINA? NEKAS TAČU NENOTIEK TĀPAT VAI NO ZILA GAISA? KAM PAR GODU ŠĪS STULBĀS ATZIŅAS RADIO RUBRIKĀ ”ĪSTENĪBAS IZTEIKSME”? ES VĒLOS DZIRDĒT ABUS VIEDOKĻUS, JO PAGALE VIENA NEDEG! MELU RUNĀŠANA UN IZLAIDĪBA IR JĀIZNĪDĒ SAKNĒ. JA ATRODIES TAJĀ IESTĀDĒ, TAD PILDI NOTEIKUMUS UN VISS BŪS LABI! PRETĪGI UZVEDAS ARĪ ŽURNĀLISTI, ATBALSTOT BĒRNUS, KURI IZDARA PĀRKĀPUMUS. PROTAMS, KA AR BĒRNIEM IR DAUDZ JĀRUNĀ, BET TAJĀ PAT REIZĒ PIEAUGUŠAJIEM NEVAJAG SOLĪT NEREĀLAS LIETAS!!!! NEVAR BŪT, KA ŠO IESTĀŽU DARBINIEKI PRIEKA PĒC FIZISKI AIZTIEK BĒRNUS!? TAGAD VĒL NAV PARĀDĪTA NEVIENA IESTĀDE, KUR NAV ŠO PROBLĒMU!!!???????? KĀ VISU ŠO INFORMĀCIJU TULKOT??? KUR ĪSTENĪBA ŠAJĀ ABPUSĒJĀ MELU ZAŅĶĪ???

Pievienot komentāru