Ēšana, Uzturs

Nedaudz izkusties pirms brokastīm. Jogas pasniedzējas ieteikumi pavasarī

Foto - Shutterstock

Šodien, 20. martā, sākas astronomiskais pavasaris. Ja vēlies pākārtoties gadalaika maiņai, sāc ar sava režīma pielāgošanu dabai. Jogas studijas Urban Yoga pasniedzēja Liene Krauze iesaka vienkāršus veidus, kā pavasari sagaidīt viegli un veselīgi.

Saule aust krietni agrāk. Pavisam drīz, 25. martā, jau sākas “vasaras laiks” – mosties līdzi saulei un pastiep dienas gaišo daļu garāku. Dabiskie diennakts ritmi ietekmē možumu, regulējot tā saucamā miega hormona jeb melatonīna līmeni, kas tumsā padara mūs lēnākus. Līdz ar šo rituālu jogas pasniedzēja aicina pievērst uzmanību arī pārmaiņām ēdienkartē un fiziskajās aktivitātēs.

Sāc dienu ar glāzi silta ūdens un kustību. Pēc izvēles vari pievienot kādu garšu: citronu, piparmētru, apelsīnu, ingveru vai jebko citu. Obligāti izkusties vēl pirms brokastīm. Tas ir svarīgi, jo iedarbināsi ne tikai vielmaiņu pirmajai ēdienreizei, bet arī uzlabosi noskaņojumu – fiziskās aktivitātes dabiski paaugstina laimes hormona dopamīna līmeni. Un nav būtiski, vai noskriesi piecus kilometrus, aiziesi uz spēka treniņu vai tikai uz mirklīti aplaimosi jogas paklājiņu vien ar pāris āsanām. Jebkura kustība ir labs veids, kā sākt dienu. Galvenais ir veidot veselīgu ieradumu un ļaut tam turpmāk dabiski attīstīties pašam. Neslinko un, tāpat kā tīri zobus, kusties katru rītu.

Zini savus mērķus, turklāt domā par tiem pozitīvi. Tāpat kā ķermeni, arī prātu var vingrināt. Ik dienu atceries, ko tieši un kāpēc vēlies panākt. Zini savas vēlmes un skaidri tās formulē. Piemēram, ja gribi panākumus sportā, tad rīkojies tā, lai tu būtu enerģisks, spēcīgs un labā formā. Ja vēlies būt slaids, tievs un viegls, tad apzinies, kāpēc. Velti šim rituālam kaut pāris minūtes. Jo cilvēkam veselīgāka pašapziņa, jo vieglāk sasniegt mērķus.

Brokastīs izvēlies saliktos ogļhidrātus kombinācijā ar šķiedrvielām – putras, pārslas, graudaugus. Tie sniedz vienmērīgu un ilgu enerģiju. Uzticies vietējiem produktiem bez lieki pievienota cukura. Ja ēdīsi ko mākslīgi saldu, strauji krītoties cukura līmenim vien nelielu mirkli pēc maltītes, pavājinās organisma aizsargapējas. Garšai vari izmantot dehidrētus vai žāvētus augļus, ogas, dārzeņus, to pulverus un atšķirīgas garšvielas.

Atļaujies vairāk uzturēties svaigā gaisā. Kļūst siltāks, pamazām aizmirsti par sabiedrisko transportu un auto. Aktīvs dzīvesveids ikdienā nodrošina lielisku pamatu nopietnākiem treniņiem, kurus, tuvojoties vasarai, tūliņ jau gribēsi atsākt. Starp citu, skandināvi brauc ar velosipēdu visu gadu un iztur gan vēju, gan lietu.

Pusdienās un vakariņās izvēlies arvien vairāk svaigu zaļumu un dārzeņu, iestiprinies ar olbaltumvielām – pākšaugiem, ogļhidrātu devu atstājot augļiem desertā vai vēl labāk – brokastīm. Arī pirms šīm ēdienreizēm neaizmirsti izdzert glāzi ūdens. Samazini saldumu, alkohola un kofeīna apjomus, tos atļaujies īpašos gadījumos un svētku reizēs. Šāda pieeja ļaus līdzsvarot miega režīmu, jo lieki nestimulēs nervu sistēmu. Ik nakti guli 8 stundas, lai no rīta kafiju neprasās nemaz.

Pārstāj ēst pāris stundas pirms gulētiešanas, ieturi vismaz 12 stundu pauzi starp vakariņām un brokastīm. Ja strādā regulāru darba laiku, ņem brokastis līdzi uz darbu – notiesāsi kafijas vietā pirmajā pārtraukumā. Un noteikti izvēlies savam svaram un dzīvesveidam atbilstošas porcijas. Labāk apēd mazāk. Ja izsalkums nepazūd, pēc pāris stundām uzkod ko veselīgu – saldos burkānus, kādu ābolu, sauju riekstu vai ātri pagatavojamo griķu maltīti.

Sāc klausīties, ko tavs ķermenis saka priekšā, pamēģini meditāciju vai atvēli laiku apzinātām vientulības pauzēm katru dienu. Pārstāj steigties, baudi dzīvi lēnāk un vieglāk!

Pievienot komentāru