Testi

TESTS: Kuru banānu tu izvēlētos? Izvēle var ietekmēt veselību!

Foto - pexels.com un pixabay.com

Kad ēd banānu, tu to dari, jo a) tev tas garšo, b) tu zini, ka tas ir veselīgs, c) kāds tev to iedeva, jeb d) visi iepriekš minētie varianti.

Banānos ir daudz vitamīnu un citu uzturvielu, un viena vai divu banānu apēšana dienā var paveikt brīnumus ar tavu organismu.

Bet vai zināji, ka banāna krāsa var daudz atklāt par tā uzturvielām? No zaļa līdz brūnam, no cieta līdz mīkstam – banāna izskats var daudz ko pavēstīt. Kādus banānus tu lieto uzturā labāk? Izlasi, kā katrs no tiem atšķiras!

1. Nenogatavojies un zaļš

Foto - pexels.com
Foto – pexels.com

Zaļus banānus ir grūti sagremot, ja vien tie netiek izcepti. Bet tiklīdz izcepti, tie garšos līdzīgi kartupeļiem, kas patiesībā ir diezgan garšīgi. Cilvēki, kuri ir pazīstami ar Vidusjūras virtuvi, zina, ka tajā zaļus banānus izmanto visai plaši. Bet tu varētu nezināt, ka zaļiem banāniem ir zema glikēmiskā indeksa vērtība – tātad tie ir ideāls produkts cilvēkiem, kuriem jāvēro savs cukura līmenis.

Vēl viena laba nenogatavojušos banānu īpašība: tie nodrošina kuņģi ar probiotikām, kas stiprina imūnsistēmu. Turklāt zaļi banāni satur izturīgu cieti, ogļhidrātu formu, kas uzlabo insulīna jutīgumu un pazemina cukura līmeni asinīs.

Cietes dēļ zaļi banāni liek justies paēdušam ilgāku laiku un palīdz zaudēt svaru. Uzvāri vai uzcep tos!

Sliktās lietas? Zaļos banānos ir mazāk antioksidantu.

2. Stingrs un dzeltens

banans

Vairākums cilvēku dod priekšroku dzelteniem banāniem, kuriem vēl nav plankumu. Šajā posmā banāni ir saldi un gatavi. Bāli dzelteni banāni satur daudz antioksidantu, kas palīdz aizsargāt ķermeni pret slimībām, novecošanas un sirds problēmām.

Vidēja izmēra gatavs banāns arī nodrošina tevi ar 37 mg magnija, svarīga minerāla, kas palīdz smadzenēm uzturēt formu.

3. Plankumains

Foto - pexels.com
Foto – pexels.com

Salds, garšīgs un pilns ar antioksidantiem – plankumains banāns palīdz cīnīties pret slimībām.

Jo vairāk brūnu plankumu ir banānam, jo gatavāks tas ir un jo vairāk audzēja nekrozes faktora (ANF) inhibitoru tas satur. ANF inhibitori ir proteīni, kas cīnās pret vēzi un nenormālām ķermeņa šūnām, bet šim apgalvojumiem, tiesa, vēl ir nepieciešami papildu pētījumi.

Ja tev ir jutīgs gremošanas trakts, pārgatavojušos banānus ir viegli sagremot, bet tāpēc, ka tie ir saldāki, tie nav piemēroti diabētiķiem vai ikvienam, kam jāvēro savs cukura līmenis.

4. Brūns

Foto - pixabay.com
Foto – pixabay.com

Ne daudziem cilvēkiem patīk ēst brūnus banānus. Bet, ja tu vēlies ietaupīt, tos parasti ir iespējams atrast ar atlaidēm. Daži no tiem gatavo gardus smūtijus vai banānu maizi.

Kad banāni ir brūni, tie ir ļoti saldi, ar ļoti augstu antioksidantu koncentrāciju. Tie arī ir viegli sagremojami un lieliski piemēroti pret vēdersāpēm. Tie gan ir jāpēd pirms sāk pūt!

Lai arī cik gatavi būtu banāni, tiem visiem ir šādas labās īpašības:

– tie satur aminoskābes, vielu, kas ķermenī pārvēršas par serotonīnu. Serotonīns ir signālviela, uz kuru bieži atsaucas kā uz “laimes hormonu”;
– kaut arī banāni satur mazliet nātrija, tie satur arī daudz kālija, kas pasargā sirdi;
– tie satur daudz vitamīna B6, un pēc dažu pētnieku domām tas palīdz atvieglot PMS simptomus;
– auglis satur arī trīs dabīgus cukurus – sukrozi, fruktozi un glikozi – apvienojumā ar šķiedrvielām.

Tā kā banāni nogatavojoties zaudē daļu uzturvielu, tu vari tos ielikt ledusskapī, lai palēninātu nogatavošanās procesu.

Nobaudi banānus no rīta, pēcpusdienā vai vakarā un atklāj, kādu pozitīvu ietekmi tie var atstāt uz tavu veselību!

 

Avots: Newsner.com

Pievienot komentāru