Liekais svars, Uzturs

Sadedzināsi vairāk kaloriju un citi iemesli, kāpēc trenēties nevis sporta zālē, bet laukā

Publicitātes foto

Daudzi cilvēki labprātāk trenējas sporta zālē, jo tajā nav ne pārāk karsts, ne auksts, ir iespēja izmantot dažādus trenažierus un dažāda smaguma svarus, kā arī zālē sportisti ir nodrošināti ar visādām ērtībām.

Taču zinātnieki uzskata, ka treniņam laukā ir daudz vairāk priekšrocību nekā sporta zālē. Šie ieguvumi ir daudz nozīmīgāki par prieku, ka nav jāgaida rindā uz nepieciešamo trenažieri.

Pētījumi liecina, ka cilvēkiem ar lieko svaru trūkst D vitamīna, minēts portālā Mindbodygreen.com. Trenējoties laukā, cilvēks ne tikai kārtīgi izsvīst, bet arī uzņem saules gaismu un starus, kas nodrošina cilvēku ar lielāku D vitamīna daudzumu.

Vēl pāris iemesli, lai uzsāktu trenēties laukā:

1. Tiks sadedzinātas vairāk kalorijas

Sporta zāles ir lieliski piemērotas dažādiem treniņiem, piemēram, kardio treniņiem var izmantot gan skrejceliņu, gan velotrenažieri, gan arī eliptisko trenažieri, tādējādi dažādojot treniņus. Taču pēc kāda laika cilvēka ķermenis pierod pie trenažieriem un darbojas efektīvāk, tādējādi patērējot mazāk enerģijas jeb sadedzinot mazāk kaloriju nekā agrāk šādā pat treniņā.

Lai izvairītos no tā, ka ķermenis pierod un pielāgojas, jādodas sportot brīvā dabā, kur tam būs jāsaskaras ar dažādiem neparedzamiem izaicinājumiem – vēju, temperatūras maiņām (jo karstāks būs laiks, jo ķermenim būs vairāk jāpiepūlas, lai atdzistu), kā arī citiem apstākļiem, kas palielina treniņu intensitāti un palīdz sadedzināt vairāk kalorijas.

2. Būs vieglāk elpot un varēsi izvairīties no baktērijām, kas sastopamas sporta zālē

Gaiss telpās faktiski ir vairāk nekā divas reizes piesārņotāks par gaisu ārā. Lai gan ar neapbruņotu aci nav iespējams redzēt, sporta zāles ir vietas, kurās vairojas ļoti daudz mikrobi, baktērijas, kā arī izplatās dažādi vīrusi, kas var izraisīt infekcijas, piemēram, izsitumus, sēnīti un herpes.

Labs un vienkāršs veids, kā izvairīties no šīm infekcijām – rūpēties par higiēnu sporta zālē, piemēram, mazgāt rokas, noslaucīt sporta zāles ekipējumu pirms un pēc tā lietošanas un uzvilkt čībiņas, ejot dušā. Vai arī vari no šīm problēmām izvairīties pavisam, dodoties trenēties laukā. Tādā veidā plaušas tiks nodrošinātas ar svaigāku un veselīgāku gaisu, kā arī izvairīsies no nevēlamām infekcijām, ko var saķert sporta zālē.

3. Ietaupīsi naudu

Bieži vien cilvēki sporta zālē iztērē daudz vairāk naudas nekā gūst labumu – nopērk mēneša abonementu, taču sporta zāli apmeklē reizi nedēļā vai retāk. Tā vietā, lai nevajadzīgi iztērētu naudu, labāk iegādāties pašam kādu lietu no sporta ekipējuma, kas noderēs āra treniņiem – hanteles skriešanai, lecamaukla u.c.

4. Būsi laimīgāks

Treniņi jau paši par sevi uzlabo garastāvokli un sniedz enerģiju, taču, ja trenēsies laukā, tad kļūsi vēl priecīgāks un enerģiskāks – pētījumi ir pierādījuši, ka svaigais gaiss cilvēkam uzlabo garastāvokli.

Brīvā dabā varēsi vairāk baudīt aktivitātes, un arī būs lielāka iedvesma sportot ilgāk, it īpaši saulainos laikapstākļos.

 

delfi_vina

3 Komentāri

  1. Kurš tos murgus raksta. Katrs trenēja tur kur vairāk patīk un sadedzinātam kaloriju daudzumam nav sakara ar treniņu vietu, bet gan treniņos padarīto darbu.

    1. Ir gan sakars, vīrieti. Esmu trenējies gan piepirstā kačalkā, gan ārā mežā. Kā diena pret nakti. Pēc nodarbībām mežā jūties kā no jauna piedzimis.

Pievienot komentāru