Dzīvesveids, Vingrojumi

Septiņas nopietnas pazīmes, kas liecina par to, ka neesi formā

Foto - pixabay.com

Ja katru dienu joz uz darbu un atpakaļ, tīri mājokli, rūpējies par ģimeni un reizēm tiecies ar draugiem, varētu šķist, ka treniņiem laika vienkārši nav. Pat, ja laiks tomēr atrastos, doma par svīšanu un smagu piepūli liek dziļāk iegrimt dīvāna spilvenos. Jebkurā gadījumā ir liela iespēja, ka patiešām neesi formā un varētu būt problemātiski izpildīt pat vienkāršākos fiziskās sagatavotības testus. Lūk, septiņas pazīmes, kas liecina: ikdienas sportiskajām aktivitātēm vajadzētu būt lielākām, jo tava fiziskā forma nav tik laba, kā pašam šķiet.

1. Tu nevari atspiesties

Atspiešanās ir lielisks tests, lai pārliecinātos par fizisko formu, jo tajā izmanto muguras, plecu, roku un iekšējos muskuļus. Lai perfekti atspiestos, tev jānoslīgst iespējami zemāk ar ķermenim cieši piespiestām rokām un pēc tam jāuzspiež sevi atpakaļ. Tas ir grūts vingrinājums, taču ikvienam, kas ir fiziski labā formā, būtu jāspēj kaut dažas reizes atspiesties. Lūk, tabuliņa, kura rāda vidējos nepieciešamos rezultātus dažādiem vecumiem vīriešiem un sievietēm. Lai gan ir daudz dažādu variāciju, tomēr cilvēkiem, kas ir jaunāki par 50, būtu jāspēj atspiesties vismaz piecas līdz desmit reizes.

atspiesanas

Ja vari atspiesties vien dažas reizes (neuztraucies, tu tāds neesi vienīgais), sākumā vari turēt ceļus pie zemes.

2. Pēc fiziskām aktivitātēm paiet ilgs laiks, līdz pulss kļūst lēnāks

Kad tu veic fiziskus vingrinājumus, sirds sāk strādāt ātrāk, lai apgādātu visu ķermeni ar skābekli. Nopietnas slodzes gadījumā pulss var sasniegt 140 līdz 190 sitienu minūtē atkarībā no vecuma. Kad beidz vingrot, pulss samazinās par aptuveni 20 sitieniem minūtē, līdz atgriežas normālā līmenī. Bet, ja neesi formā, tas notiek lēnāk. Jo vingrāks esi, jo ātrāk pulss nomierinās.

3. Tev ir pārāk liels vidukļa apkārtmērs

Izrādās, vidukļa apkārtmērs var liecināt par to, ka tauku ir pārāk daudz. Vidukļa apkārtmēru var mērīt, sākot no ribu apakšas līdz pat gūžas kaula augšpusei. Elpo normāli, kā tu parasti to dari, un tad apliec mērlenti ap vidukli rajonā starp abiem minētajiem punktiem. Paskaties rezultātu. Vidukļa apkārtmērs vīriešiem nedrīkstētu pārsniegt 94 centimetrus, bet sievietēm – 80 centimetrus.

4. Tu aizelsies, uzkāpjot pa kāpnēm

Pat pašiem pieredzējušākajiem sportistiem pēc kāpšanas pa kāpnēm šķiet, ka ķermenim būtu nepieciešams vairāk skābekļa, tāpēc, ja pēc uzkāpšanas jāievelk dziļāk elpa, nav liela pamata uztraukumiem. Taču, ja dziļi aizelsies, tad patiešām neesi formā un tev ir nepieciešamas kardiovaskulāras aktivitātes.

Kardiotreniņi ir grūti, un, ja neesi formā, tie var šķist teju nepaveicami neatkarīgi no tā, vai domā par nepārtrauktu staigāšanu vai jogas nodarbībām. Sāc lēnām, ja organisms pie tiem nav pieradis. Ieplāno piecus 30 minūšu ilgus vieglus kardiotreniņus katru nedēļu, piemēram, mundras pastaigas. Sākumā vienmēr izvēlies zemas intensitātes nodarbības un neaizmirsti iesildīties, lai būtu vairāk enerģijas. Tad arī ātri iekarosi kāpnes.

5. Tev kārojas saldumus

Sporta nodarbības var ietekmēt arī to, kurus produktus tev kārojas. Kamēr tu domā, ka ķermenis kāro pārtiku uzreiz pēc treniņiem, pētījums, kurā piedalījās 30 jaunu cilvēku, kas regulāri sporto, atklāja, ka cilvēkiem uzreiz pēc nodarbībām ir maza interese par ēdienu. Pētījums arī atklāja, ka cilvēki, kuriem ir zems fizisko aktivitāšu līmenis, visticamāk, vēlēsies kādus našķus.

Ja atklāj, ka regulāri kārojas saldumus un visu dienu domā par ēšanu, tam varētu būt kāda saistība ar tavu fizisko formu. Nodarbojies ar sportu regulāri un, visticamāk, tu pamanīsi, ka apetīte samazinās un mazāk kārojas saldumu.

6. Vienmēr esi noguris

Ja bieži ieskatītos sporta zālē, tad, iespējams, domātu, ka šie cilvēki lielāko daļu enerģijas patērē tieši fiziskajām aktivitātēm. Taču tā nav patiesība. Izrādās, tieši regulāras sporta nodarbības ļauj visu dienu būt mundram un enerģiskam. Ja atradīsi laiku kaut minimālām fiziskajām aktivitātēm, kaut vai nelielai pastaigai pusdienas laikā, jutīsies daudz možāks.

7. Tev ir ātra sirdsdarbība

Lai gan veselības nolūkos ir svarīgi veikt dažus aerobos vingrojumus, tomēr sirdij miera stāvoklī jāstrādā daudz lēnāk. Lēnāka sirdsdarbība nozīmē, ka tā strādā labāk un tev ir labāka veselība. Ja sirds vienmēr sitas strauji, tas nozīmē, ka patiešām neesi formā.

Normāla sirdsdarbība pieaugušam cilvēkam nozīmē 60 līdz 70 sitienu minūtē miera stāvoklī. Pārbaudi pulsu, novietojot rādītājpirkstu un garo pirkstu uz delnas locītavas, un skaiti sitienus. Sportistiem rādītāji, visticamāk, būs zemāki, taču jebkurā gadījumā tiem noteikti nevajadzētu pārsniegt 100 sitienu minūtē. Tev ir jāveic vairāk kardiovingrinājumu, lai samazinātu pulsu.

 

Avots: cheatsheet.com

Pievienot komentāru