Dzīvesveids, Miegs

Man pietiek ar piecām stundām miega. Vai tomēr jāguļ ilgāk?

Foto-Shutterstock

Esmu lasījusi, ka ārsti iesaka astoņu stundu miegu, bet es jūtos izgulējusies jau piecu stundu laikā. Dzirdēti arī ieteikumi ņemt mēnesi ilgu atvaļinājumu, jo tikai tad smadzenes varot kārtīgi atpūsties. Arī šo rekomendāciju neievēroju, jo mana darba specifika ļauj atslēgties labākajā gadījumā pāris nedēļas. Vai pietiekamais atpūtas ilgums tomēr nav katram atšķirīgs? INESE OGRĒ

 

Smadzeņu darbības uzlabošanas centra RigaBrain konsultante, psiholoģijas maģistre Linda Rūsa nepiekrīt, ka cilvēkam pilnvērtīgai atpūtai pietiek tikai ar piecām stundām miega. Lielākoties miegā nakts laikā ieteicams pavadīt septiņas astoņas stundas, mostoties uzreiz pēc ātrā miega fāzes. Tomēr viņa pieļauj izņēmumus, jo katra cilvēka organisms ir nedaudz atšķirīgs.

Svarīgi miega ilgumu saskaņot ar aktīvā nomodā pavadīto laiku. Būtiski ievērot miega higiēnu – iet gulēt un celties katru dienu vienā un tajā pašā laikā arī nedēļas nogalēs, vislabāk no pulksten 21–23, kad visintensīvāk atjaunojas ķermeņa psihofizioloģiskie procesi.

Miega trūkums, īpaši, ja tas ir regulārs, vājina atmiņu un citus mentālos procesus.

Savukārt atvaļinājumam jābūt tik garam, lai varētu pilnībā atslēgties no darba pienākumiem. Daudzi psihologi uzskata, ka cilvēks vislabāk atpūšas, atvaļinājuma laikā pilnībā mainot vidi, piemēram, dodoties netālā braucienā vai garākā ceļojumā. Ir cilvēki, kuriem pietiek ar divām nedēļām, citiem vajag mēnesi – tas katram jājūt pašam. Galvenais ir neļauties vainas izjūtai – lai produktīvi strādātu, smadzenēm un ķermenim pilnvērtīgi jāatpūšas.

Pievienot komentāru