Bērni, Veselība

Kā paveikt neiespējamo – bērns iemīlēs dārzeņus vairāk nekā šokolādi

Foto - pexels.com

Uztura paradumi tiek apgūti ļoti agri. Vēl esot mātes vēderā, bērni pierod saņemt tās vai citas vielas, tas var veidot viņu garšas izvēli un vēlmes. Vairāki eksperti no jaunā pētījuma par pusaudžu ēšanas paradumiem, atklāj piecas labākās stratēģijas, lai bērni ēstu zaļumus.

Piemēram, viņi atklāja, ka uz vecākiem bērni skatās kā uz atdarināšanas vērtu paraugu: vecāki ēd veselīgāku pārtiku, arī bērni sāk ēst veselīgāk.

Tādēļ vecākiem vajadzētu koncentrēties uz saviem ēšanas paradumiem, nevis uzstāt, lai bērni ēstu viņiem noderīgus un vēlamus pārtikas produktus.

Kā uzlabot bērnu ēdināšanas modeļus?

Jaunajā pētījumā zinātnieki salīdzināja, ko bērni vecumā no diviem līdz trīs gadiem ēda un ko ēda viņu mātes. Viņi arī pētīja, ko mātes ēda grūtniecības laikā, lai noskaidrotu, kurš brīdis visvairāk ietekmē mazuļa diētu.

Kaut arī tika atrasta saikne starp to, ko mātes ēda grūtniecības laikā ar uzturu bērna tālākajā dzīvē, lielāka ietekme bija tam, ko māte ēda, kad bērni jau bija dzimuši. Izrādījās, ka tēvu ēšanas paradumi stipri ietekmē to, ko ēd viņu sākumskolas vecuma bērni.

Kad tēvi sāka ēst labāk, bērni aktīvāk ēda veselīgu pārtiku. Tas bija īpaši raksturīgi augļu, olbaltumvielu produktu, kas nesatur gaļu patēriņā, kā arī dārzeņu lietošanas biežumā.

Veselīgu ēšanas paradumu veidošanas atslēga ir vecāku dzīvesveids. Tādējādi jūs parādīsiet, kā ēst pareizi, bez piespiešanas.

Pārtika augošajām smadzenēm

Pārtika un dzērieni, ko uzņem bērni, nodrošina viņus ar barības vielām, kas nepieciešamas smadzeņu augšanai un attīstībai. Veselīgs uzturs visvairāk ir saistīts ar labākiem rezultātiem mācībās.

Austrālijas pētījumi, kuros piedalījās vairāk nekā 4000 bērni vecumā no 8 līdz 15 gadiem, liecināja, ka biežāks cukuroto dzērienu patēriņš saistīts ar zemākiem lasīšanas, rakstīšanas, gramatikas, interpunkcija un rēķināšanas testu rezultātiem.

Zinātnieki intervēja vairāk nekā 100 Austrālijas vecākus un konstatēja, ka lielākā daļa no viņiem mēģināja uzlabot bērnu uzturu. Vecāki to darīja, mēģinot palielināt augļu un dārzeņu patēriņu vai arī samazinot produktus, kas, pēc viņu domām, satur cukuru.

Daudzi vecāki bija noraizējušies par bērnu ēšanas paradumiem.

Ko var darīt vecāki?

1. Palieliniet veselīgas pārtikas daudzveidību

Bērna pārtikas un dzērienu daudzveidības palielināšana palīdz maksimāli palielināt barības vielu uzņemšanu. Lielāka lietderīgo produktu izvēle palielina iespēju, ka bērns atradīs kaut ko tādu, kas viņam garšos.

2. Ieviesiet “jaunus” dārzeņus un augļus

Bērns var atteikties no jaunas pārtikas. Tā ir normāla reakcija uz kaut ko jaunu vai nepazīstamu. Tas apbēdina vecākus, bet nevajag krist izmisumā.

3. Esiet paraugs veselīgu ēdienu lietošanā

Kā jau pieminējām iepriekš, bērni, visticamāk, labprātāk atdarinās vecākus, nevis sekos viņu ieteikumiem. Ja jūs ēdat veselīgu pārtiku, arī bērni to vēlēsies izmēģināt, un tas jau ir sākums!

4. Sagatavojiet ēdienu un ēdiet visi kopā pie viena galda

Svarīgi, lai pēc iespējas, pieaugušie ēstu kopā ar bērniem. Tas dod vecākiem iespēju parunāties ar bērniem par dažādām lietām, tostarp uzturu. Tāpēc ir tik svarīgi ēst pie viena galda.

Ēšana mājās uzlabo bērnu veselību. Bērni, kas trīs vai vairāk reizes nedēļā ēd kopā ar saviem vecākiem, visticamāk, būs ar veselīgu svaru un ar veselīgākiem ēšanas ieradumiem.

Pusaudžiem pieaugušo klātbūtne vakariņās saistīta ar lielāku augļu, dārzeņu un piena produktu patēriņu.

5. Lūdziet palīdzību

Ir grūti lūgt palīdzību, un dažreiz ir grūti zināt, kur to varētu saņemt. Austrālijas dati parāda, ka pat ģimenes, kurās bērnam ir liekais svars vai aptaukošanās, un kuras apmeklējušas ārstus, nepietiekami saņēmušas konsultācijas vai konsultējas pie veselības aprūpes darbiniekiem, lai palīdzētu regulēt svaru.

Ir vērts vērsties pie speciālista, lai uzzinātu, kā mainīt savus ēšanas paradumus.

Veselīgs uzturs padara bērnus laimīgākus

Bērni, kas ēd veselīgu ēdienu, ir laimīgāki, jo viņiem ir augstāks pašvērtējums un mazāk emocionālu problēmu. Pie tāda secinājuma zinātnieki nonāca pētījuma laikā.

Lai gan daudzi var mēģināt izvairīties no zaļumu ēšanas vakariņās, pētījumi ir parādījuši, ka bērni, kas regulāri ēd šādus pārtikas produktus, labāk saprotas ar draugiem un vienaudži viņus neaizskar un nekaitina.

Pētnieki intervēja vairāk nekā 7600 bērnu vecumā no diviem līdz deviņiem gadiem, kuriem tika uzdots jautājums, cik bieži viņi ēduši 43 nosauktos ēdienus.

Tiem, kas visvairāk atbilda Eiropas noteikumiem par veselīgu uzturu, bija augsts pašvērtējums un laba pašsajūta, neatkarīgi no viņu svara.

Viena no Gēteborgas universitātes pētījuma autorēm – Luiza Arvidsone teica: “Mēs atklājām, ka maziem bērniem vecumā no diviem līdz deviņiem gadiem ir saistība starp veselīga uztura ieteikumu ievērošanu un labāku psiholoģisko stāvokli. Viņiem ir mazāk emocionālu problēmu, viņiem ir labākas attiecības ar citiem bērniem un augstāks pašnovērtējums. Tas liecina, ka veselīgs uzturs var uzlabot bērnu pašsajūtu.”

Kaitīgos ieradumus bērni var iemācīties no saviem elkiem

Nesenie pētījumi parādījuši, ka bērni, kuri sociālajos medijos skatās videoklipus, visticamāk ēd neveselīgu pārtiku. Tie, kuri redz, ka viņu iemīļotās zvaigznes tiešraidē ēd neveselīgus produktus, arī ēd kaitīgu pārtiku.

Pētnieki atklāja, ka bērni, kuri skatījās “YouTube” zvaigznes, izvēlējās mazāk veselīgu pārtiku.

Eksperti saka, ka bērni ar grūtībām var pateikt, kāda ir reklāma, un kāda ir normāla zvaigžņu uzvedība, jo interneta reklāma ir daudz smalkāka nekā televīzijas reklāma.

https://www.medikforum.ru/health/70768-pyat-sekretov-kotorye-sdelayut-tak-chto-vash-rebenok-polyubit-ovoschi-bolshe-shokolada.html

Pievienot komentāru