Dzīvesveids, Padomi

Kāds sakars fiziskajai aktivitātei ar psihisko veselību? Ļoti tiešs, saka fizioterapeiti

Profilakse_Infografika

Ikviens zinām teicienu “Veselā miesā, vesels gars!” un Latvijas Fizioterapeitu asociācija kopā ar Vispasaules Fizioterapeitu organizāciju, 8.septembrī atzīmējot Vispasaules fizioterapijas dienu, vērš sabiedrības uzmanību tieši fiziskās un psihiskās veselības savstarpējai ietekmei.

Paaugstināts stress, ilgstoša trauksme, emocionālas traumas, miega traucējumi, depresija un citi psihiskās veselības traucējumi ir cieši saistīti ar cilvēka fizisko veselību, to ietekmējot negatīvi. Savukārt, uzlabojot savu fizisko veselību, pozitīvi tiek ietekmēta arī psihiskā veselība.

Sistemātiski atkārtoti fiziskie vingrojumi izraisa daudzas fizioloģiskas izmaiņas, kuru rezultātā uzlabojas garastāvoklis, pašnovērtējums, kā arī samazinās gan stresa, gan trauksmes līmenis. Piemēram, tikai 30 minūšu vidējas intensitātes slodze katru dienu samazina depresijas risku par 48%.

Pasaules Veselības organizācija psihisko veselību definē kā labklājības stāvokli, kad indivīds spēj īstenot savu potenciālu, tikt galā ar ikdienas stresu, produktīvi strādāt un dot ieguldījumu sabiedrībā.

Trauksme---Infografika

Latvijas pētījuma dati norāda, ka tūlītēja depresijas ārstēšana nepieciešama vismaz 70 000 iedzīvotāju, taču saskaņā ar Slimību profilakses un kontroles centra datiem 2013. gadā valsts apmaksātajos medicīniskajos dienestos no depresijas ārstējušies tikai nedaudz mazāk kā 9000 pacientu, kas liecina par to, ka izteikti nepieciešami psihiskās veselības profilakses pasākumi.

Fizioterapeits ir ārstniecības persona, kas palīdz cilvēkam maksimizēt dzīves kvalitāti, ņemot vērā fizisko, psiholoģisko, emocionālo un sociālo labklājību. Fizioterapeits sniedz medicīniskos pakalpojumus, kas attīsta, saglabā un atjauno cilvēka maksimālo kustības un funkcionēšanas spēju.

Fizioterapija psihiskajā veselībā vērsta dažādām mērķu grupām – sportā, hronisku saslimšanu ārstēšanā, psihiatrijā, psihosomatiskajā medicīnā u.c. Viens no fizioterapijas mērķiem psihiskās veselības uzlabošanā ir veicināt fizisko un psihisko aspektu mijiedarbības apzināšanos, ko fizioterapeits var panākt caur fizisko aktivitāšu, vingrojumu un kustību apzināšanos, funkcionālu kustību izmantošanu darbā ar pacientu. Fizioterapeits spēs palīdzēt arī izvēlēties katram indivīdam piemērotāko fizisko aktivitāti. Būtiski psihiskās veselības aspektā, ka fiziskā aktivitāte ir indivīdam patīkama, kā arī grupās veiktas aktivitātes sniedz pozitīvāku ietekmi uz psihisko veselību.

Depresija-Infografika

Atzīmējot 2018. gada Vispasaules Fizioterapijas dienu, Latvijas Fizioterapeitu asociācija aicina piedalīties izglītojošās un aktīvās nodarbībās fizioterapeita uzraudzībā.

Vispasaules Fizioterapijas dienai veltītās aktivitātes rīkos fizioterapeiti un klīnikas dažādās Latvijas vietās visa septembra garumā. Par jums piemērotākajām vai dzīvesvietai tuvākajām aktivitātēm sekojiet līdzi www.fizioterapeitiem.lv un Facebook lapā @Latvijas Fizioterapeitu asociācija.

3 Komentāri

  1. Vislabāk stresu novērš pavisam vienkāršs vingrinājums – naudaszīmju pārskaitīšana. Bieži stresa, domstarpību un pat laulības šķobīšanās pamatā ir materiālās problēmas. Ne velti senči runāja ka kur nabadzība nāk mājās pa durvīm iekšā, tur mīlestība lec laukā pa logu. Protams nauda un pārticība neatrisina visas problēmas, tās tāpat būs, bet citādākas, tādas, kas var pavērt iespēju attīstīties garīgi. Tomēr kaut kādam pamatam no abām pusēm ir jābūt ne tikai morāli, bet arī materiāli, lai pāris varētu dzīvot kopā ilgstoši laimīgās un harmoniskās attiecībās.Bet, kā vēsta sena tautas gudrība, labāk sēdēt skaistā un jaudīgā pilnpiedziņas Audi kā ar nanoūdeni mazgātā trolejbusā, ārstējoties ar e-veselību. Savu laimīgos skaitļus lielākajām ASV un Rietumeiropas loterijām, kur notiek godīgas izlozes, aizpildi šeit: https://goo.gl/X17csF un jau līdz krāsainā rudens atnākšanai sāc Jaunu dzīvi, kura pārspēj tavus pat vispārdrošākos sapņus.

Atbilde uz aita komentāru

Atcelt atbildi