Veselam
Psiholoģija

3 vārdi, kas spēj glābt tavu laulību, karjeru un pat dzīvību0

Foto: Pexels

Mēs ar ģimeni atgriezāmies no lieliska 10 dienu atvaļinājuma Itālijas piekrastē. Viss noritēja vienkārši ideāli – teicamas maltītes, saule un skaistas pludmales.

Lai gan bija viena diena, kas tik tikko sabojāja mūsu ceļojumu.

Es biju saaukstējies un plānoju visu dienu pavadīt viesnīcas numuriņā. Taču mana sieva noteikti gribēja iet uz pludmali, bet tā kā mums ir trīs mazi bērni, es piekritu sastādīt viņiem kompāniju.

Es vēlējos iet uz pludmali, kur pabijām pirms vairākām dienām. Maigas baltas smiltiņas, tīrs un mierīgs ūdens, izcils bārs, kur varēja garšīgi paēst, guļamkrēsli. Tomēr sievai bija citi plāni – viņa gribēja apmeklēt citu pludmali, un es piekritu.

Tātad – mēs aizbraucām uz šo vietu, un mana mīļotā sajutās kā īstā paradīzē. Viņai patika tirkīzzilais ūdens, kas pārpilns ar zivīm un lieliski piemērots snorkelēšanai. Zem ūdens patiešām pavērās neticams skats. Mana dzīvesbiedre pat bija atradusi mums apmešanās vietiņu ēnā, zem kokiem.

Es savukārt neizrādīju entuziasmu. Ēnā bija labi, taču tur pietrūka zviļņa. Arī par komfortablu šo vietu bija grūti nosaukt. Smiltiņas nebija tik mīkstas kā man patīk, bet viļņi izrādījās daudz spēcīgāki, lai ietu ar bērniem peldēties.

Foto: SHUTTERSTOCK

Un – jo vairāk es salīdzināju šo pludmali ar iepriekšējo, jo vairāk pasliktinājās mans noskaņojums. Man gribējās pažēloties un sacīt sievai: “Kāpēc mēs nevarējām vienkārši doties uz iepriekšējo vietu?”

Bet pēc tam es atcerējos vienkāršus vārdus, kuri jau vairākkārtīgi glābuši manas attiecības: Nepiekrīti, bet pieņem.

Šī frāze kļuva aktuāla pagājušā gadsimta 80. gados un to aktīvi popularizēja tehnoloģiju kompānijas “Intel” un “Amazon”. Šis ir pārvaldes princips, kas paredz iebildumu veselīgu apspriešanu un izteikšanu lēmumu pieņemšanas gaitā, vienlaikus sagaidot no pusēm iepriekš pieņemta lēmuma pilnīgu atbalstu.

Vienā no savām uzrunām akcionāriem “Amazon” dibinātājs” Džefs Bezoss aprakstīja šo principu sekojošā veidā:
“Šī frāze palīdz ieekonomēt milzum daudz laika. Ja, neraugoties uz konsensa trūkumu, jūs par kaut esat pārliecināti, sakiet: “Klau, es zinu, ka mums ir dažādi uzskati šajā jautājumā, bet ņemsim un riskēsim. Vienkārši piekrīti man, bet tu vari palikt pie sava viedokļa”.

Nepiekrist, bet pieņemt – tas nav nekāds vienkāršs sauklis. Tas ir praktisks veids nodemonstrēt sava emocionālā intelekta līmeni reālajā pasaulē.

Piemēram, gadījumā ar atvaļinājumu es piekritu sievai izvēlēties pludmali. Protams, es varēju iebilst pret viņas izvēli, taču kādu labumu tas būtu devis? Saaukstēšanās dēļ ar noteikti būtu atradis kam piekasīties jebkurā citā vietā. Bet mana gaušanās visiem sabojātu omu un ļoti apbēdinātu sievu.

Tāpēc es rīkojos tieši otrādi. Padomāju par visām jaunās pludmales priekšrocībām un uzskaitīju tās skaļi: “Dārgā, ūdens ir vienkārši brīnišķīgs. Mēs visu atvaļinājuma laiku neredzējām tik daudz zivju. Bet skats patiešām ir satriecošs!” “Zinu, vai tas nav lieliski?” sajūsmināti pauda sieva.

Foto: Pexels

Un uzminiet, nu? Es spēju pārdzīvot šīs vairākas stundas pludmalē. Visbeidzot man kļuva labāk un mēs teicami pavadījām atlikušo atvaļinājumu. Un man tik ļoti iepatikās šī jaunā pludmale, ka es tajā atkal atgriezos. Un svarīgākais ir tas, ka, pateicoties vienai vienkāršai frāzei, man izdevās izvairīties no īstas katastrofas.

Nepiekrīti, bet pieņem. Kādā veidā šis princips var glābt jūsu dzīvību?

Varbūt esat dzirdējuši par Hārvada universitātes pētījumu par pieaugušo attīstību – vienu no kompleksākajiem emocionālās labklājības pētījumiem vēsturē. Tas tika veikts 80 gadu garumā, bet tā rezultāti sniedz zinātniekiem daudz informācijas par cilvēka fizisko, psihisko un emocionālo veselību.

Pētījuma līdzautors un psihiatrijas profesors Hārvarda Medicīnas skolā Roberts Valdingers saka: “Pats pārsteidzošākais atklājums saistīts ar to, ka mūsu attiecības un to, cik mēs esam laimīgi, rada milzīgu ietekmi uz mūsu veselības stāvokli. Rūpēties par savu ķermeni ir ļoti svarīgi, bet darbs pie attiecībām arī ir veids, kā rūpēties par sevi”.

Pētnieki ir atklājuši, ka 50 gadu vecumā cilvēka apmierinātības līmenis attiecībās ir labāks rādītājs potenciālajām problēmām, nekā holesterīna līmenis asinīs.

Profesors Voldingers saka: “Stipras attiecības dara mūs laimīgākus un veselīgākus. Punkts.”

Bet kā tas saistīts ar principu “nepiekrīti, bet pieņem?” Mēs meklējam atbalstu visās mūsu attiecībās. Protams, pat tuviem cilvēkiem mēdz būt domstarpības. Šīs atšķirības viedokļos palīdz mums augt un attīstīties. Bet tad, kad pienāk lēmumu pieņemšanas brīdis, mēdz būt, ka nekādas apspriešanas pasaulē nevar izmainīt svešu viedokli.

Saistītie raksti

Šādos brīžos pavaicājiet sev:” Vai es varu to pieņemt, nepiekrītot?” Ja atbilde ir “jā”, parādiet savam partnerim/partnerei gatavību to izdarīt to un viņš/viņa to novērtēs.

Man tas gadiem ir palīdzējis saglabāt attiecības. Un tas ir galvenais iemesls, kāpēc, neraugoties uz 11 gadu laulību, trim bērniem, raizēm un stresu, attiecības starp mani un laulāto draudzeni patlaban ir stiprākas nekā jebkad agrāk.

Avots: “Esotericblog”

LA.lv