Veselam
Uzturs

Vai uzturs bez gaļas un piena produktiem piemērots aktīvam dzīvesveidam1


Andra Freidenfelda gatavotie vegāniskie ēdieni.   12/11/2015 foto: Valdis Semjonovs/Latvijas Avīze/
Andra Freidenfelda gatavotie vegāniskie ēdieni. 12/11/2015 foto: Valdis Semjonovs/Latvijas Avīze/
Foto – Valdis Semjonovs

Veselam.lv lasītājs Valdis jautā: “Gribētu dzirdēt speciālista viedokli par uzturu bez gaļas un piena produktiem, ar stingri ierobežotu eļļas, sāls, cukura un pārstrādātu produktu (“junk food”) daudzumu tajā.

Vai tāds uzturs ir pilnvētīgs aktīvam dzīvesveidam dažādās vecuma grupās?

Sakiet lūdzu, kāds ir jūsu viedoklis par atslodzes dienām, kurās ierobežo uzņemto produktu daudzumu, vai atsakās uz kādu laiku no uztura pavisam?”

Atbild uztura speciāliste Alise Kindzule: “Sveiks, Valdi. Šeit ļoti būtisks ir jautājums, kādēļ neēd gaļu un piena produktus. Protams, ēdienkarti var kvalitatīvi saplānot arī bez šiem produktiem, bet, protams, ēdienkarte ir jāpārdomā, ir jāpiedomā pie uzņemto olbaltumvielu un kalcija daudzuma. Ja neēd šos produktus, ir jāsaprot, kā un vai tos ēdienkartē aizvieto ar citiem, līdzīgiem produktiem.

Atslodzes dienas būtībā nav slikts variants. Tās var paaugstināt organisma vielmaiņu. Tomēr neiesaku šādas dienas rīkot biežāk kā vienu dienu nedēļā. Pretējā gadījumā orgnaisms var ieslēgt “pasīvo – bada” vielmaiņu, reaģējot uz zemo uzņemtās enerģijas daudzumu.

Saistītie raksti

Labs variants organisma tonizēšanai varētu būt arī ēšanai atvēlētā stundu skaita samazinājums līdz 6 – 8 stundām. Šāds režīms, piemēram, reizi nedēļā vielmaiņu aktivizē.

Bet ierobežots sāls, cukura un pārstrādāto produktu uzņemtais daudzums vērtējams tikai un vienīgi pozitīvi. Kvalitatīvu eļļu iesaku uzņemt, pievienojot to salātiem.”

 

Lasiet arī citu Alises Kindzules atbildi rakstā “Vai bezalkoholiskais alus tiešām ir drošs grūtniecēm?”

Kā labāk kombinēt produktus?

 

Lasiet vairāk par uztura speciālisti Alisi Kindzuli.

Šobrīd iznākusi viņas grāmata “Ar uzturu uz tu” – lūk, var lasīt tās fragmentu.

 

LA.lv