Veselam
Dzīvesveids

Cik kaloriju “sadeg” peldot?0

Foto: pexels.com

Kurš no peldēšanas stiliem ir vislabākais, ja, piemēram, ir muguras vai liekā svara problēmas? Jautā lasītāja Anita no Lēdurgas.

Atbild Sporta laboratorijas vadītāja sporta ārste Sandra Rozenštoka: “Par visveselīgāko tiek uzskatīta peldēšana uz muguras, jo tā ir atslābinoša un šādā pozīcijā mugurkauls jūtas vislabāk. Ilgstoši peldot jūrā vai ezerā, var pārņemt nogurums. Tādos gadījumos labāk griezties uz muguras un, mierīgi kustinot rokas, lēnām virzīties uz krastu.

Svarīga ir arī pareiza elpošana – dziļa ieelpa un nedaudz seklāka izelpa.
Saistītie raksti

Peldot brasā, tiek maksimāli izkustinātas visas locītavas, ieskaitot gūžas. Taču peldēšana brasā un tauriņstilā var pastiprināt nepareizu mugurkaula izliekumu, jo vēdera daļa izliecas uz priekšu, kā arī pārslogot mugurkaula kakla daļu, tādēļ nav ieteicama cilvēkiem, kuriem jau ir kādas mugurkaula veselības problēmas.

Peldot kraulā, kas ir peldēšanas pamata stils, iespējams vis­ātrāk pārvietoties ūdenī un sadedzināt liekās kalorijas. Savukārt intensīvam treniņam vispiemērotākā ir peldēšana brasā un tauriņstilā.”

Zaudētās kalorijas sportojot

Desmit minūtēs atkarībā no svara (60–90 kg):

* lēni peldot, var sadedzināt 77–115 kcal;

* ātri peldot – 89–140 kcal;

* airējot – 86–130 kcal;

* ātri braucot ar velosipēdu – 102–153 kcal;

* vingrojot 56–84 kcal;

* strādājot dārzā – 50–76 kcal.

LA.lv