Veselam
Ārstēšana

Cipule: Pērn par 26 % samazinājies nāves gadījumu skaits, gaidot brigādes ierašanos0


NMPD vadītāja Liene Cipule.
NMPD vadītāja Liene Cipule.
Foto; LETA/Liene Cipule

Pērn salīdzinājumā ar 2017.gadu par 26% samazinājies nāves gadījumu skaits, kamēr neatliekamās medicīniskās palīdzības (NMPD) brigāde dodas uz izsaukumu, Latvijas Radio raidījumā “Krustpunktā” norādīja NMPD dienesta vadītāja Liene Cipule.

Cilvēki tiek aicināti saglabāt mieru nelaimes gadījuma norises brīdī, lai sniegtu dienestam pēc iespējas precīzākas norādes par to, kur un kāda veida nelaime notikusi.

Gada laikā NMPD saņem vairāk kā 400 000 izsaukumu, starp kuriem ir izsaukumi, kas vērtējami kā maldinoši, norādīja Cipule.

Uz jautājumu par to, kādos gadījumos par NMPD izsaukšanu tiek prasīta samaksa, Cipule norādīja, ka šāda prakse tiek piekopta retos gadījumos, kad ir pilnībā skaidrs, ka izsaukums tiek veikts maldināšanas nolūkos. Tāpat Cipule norādīja, ka samaksas prasīšana notiek aizvien retāk, jo mērķis ir to izskaust pavisam.

Uz jautājumu par to, kā notiek mediķu un medicīnas personāla apmācīšana, lai būtu skaidrs rīcības plāns evakuācijas gadījumos, Cipule norādīja, ka tā ir katras slimnīcas atbildība. “Katras slimnīcas vadībai būtu jāizveido plāns, kā evakuāciju veikt un rūpēties par to, lai slimnīcas personāls būtu iepazinies ar plānu gan teorētiski, gan praktiski”, stāstīja Cipule.

Ilustratīvs attēls.
Foto: LETA

Savukārt uz jautājumu par to, kā popularizēt, piemēram, ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa izmantošanas praksi, Cipule atbild, ka primāri cilvēkiem pašiem būtu jāspēj izvērtēt, kādās situācijās zvanīt un kad ir iespējams iztikt bez šāda zvana veikšanas.

“Gadās situācijas, kad cilvēks zvana un jautā, ko darīt, ja ir ierauta skabarga vai gūta neliela brūce, sagriežoties ar nazi, taču reaģēšana uz katru šādu zvanu rada potenciālu iespējamību nespēt atbildēt uz zvanu par kritisku stāvokli,” norādīja Cipule.

Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis ticis izveidots ar mērķi, lai cilvēki var sazvanīt speciālistu un konsultēties situācijās, kad ārsts nav darbā vai pēc ārsta darba laika beigām, informēja Cipule.

Tāpat Cipule norādīja, ka šobrīd tiek gaidīti divi helikopteri, kas būs Latvijas robežsardzes īpašumā, taču tie būs aprīkoti ar specializētu tehniku, tādējādi sniedzot iespēju nepieciešamības gadījumā pārvest pacientus uz slimnīcām.

Saistītie raksti

NMPD darbība katru gadu uzlabojas aizvien vairāk, tāpat pilnveidojot NMPD darbinieku zināšanas un prasmes, uzskata Cipule, kā piemēru minot ikgadējās drošas braukšanas apmācības NMPD auto vadītājiem, kas norisinās divus gadus un to paredzēts ieviest kā ikgadēju pasākumu.

Tāpat aizvien biežāk notiek apmācības, kā kvalitatīvāk pārvest pacientus ar helikopteri, kā nocelt pacientus no kuģiem, kā izvērtēt nelaimes gadījuma nopietnību un operatīvi reaģēt uz izsaukumiem, lai neveidotos rindas un nonākt pie nelaimē nonākušā pēc iespējas ātrāk.

LA.lv
VE
Veselam.lv
Veselam
Elektroniskā pieteikšanās veselības aprūpes pakalpojumiem paaugstina to pieejamību
11 stundas
VE
Veselam.lv
Veselam
Latvijas ārsti Saeimas deputātiem atgādina par dotajiem solījumiem
12 stundas
VE
Veselam.lv
Veselam
Speciālisti: jāaptur cukura diabēta lavīna
13 stundas

Lasītākie raksti

Par svarīgo

GS
Gundega Skagale
Latvijā
“Pļerkšķēšana un dūkšana…” Lapu pūtēji tik dragā! Rīdzinieki sūdzas par kaitinošu troksni māju apkārtnē 2
3 stundas
LL
LETA, LA.lv
Ekonomika
Daugavpilī pie “Swedbank” bankomātiem izveidojušās rindas. Kā situāciju komentē banka?
32 minūtes
LA
LA.LV
Sports
FOTO, VIDEO: Salāks atvaira 34 metienus, “Dinamo” uzvar Skudras trenētos “traktoristus”
1 stunda
LE
LETA
Ekonomika
Labklājības ministre atklāj, cik milzīga ir lielākā pensija Latvijā 2
5 stundas
SK
Skaties.lv
Latvijā
VIDEO. Aizturētie tīšām izraisa ugunsgrēku Jūrmalas policijas izolatorā
1 stunda