Veselam
Dzīvesveids

Ko veselīgu apēst. 10 labas idejas2

Foto – Shutterstock

Avokado

Foto – Shutterstock

Sertificēta fizioterapeite IEVA KUNDZIŅA no fitnesa studijas “VingroSev.lv” iesaka 10 organismam īpaši ieteicamus produktus.

Avokado satur daudz mikroelementu, minerālvielu un vitamīnu, kā arī nepiesātinātās taukskābes, kas palīdz uzturēt veselu sirds un asinsrites sistēmu.

Zivis

Foto – Bonappetit.lv

Zivīsir daudz olbaltumvielu, omega-3 neaizvietojamās taukskābes, minerālvielas un vitamīni. Visvairāk to ir, piemēram, lasī, skumbrijā, forelē un siļķē.

Siers vai biezpiens ar samazinātu tauku saturu

Foto – Sergejs Akuraters

Siers ir vērtīgs kalcija avots. Biezpiens satur neaizstājamās aminoskābes un ir viens no galvenajiem minerālvielu avotiem.

Čili pipari

Tie iznīcina kuņģim un zarnu traktam nelabvēlīgās baktērijas. Dod enerģiju, paaugstina laimes hormonu endorfīnu līmeni organismā.

Rieksti

Mandeles
Foto – Shutterstock

Rieksti (īpaši lazdu rieksti, valrieksti, Brazīlijas rieksti un mandeles) ir dzelzs un olbaltumvielu avots. Uzlabo zarnu mikrofloru, samazina holesterīna līmeni asinīs. Bet, tos lietojot uzturā, jāievēro mērenība.

Kefīrs

Tas uzlabo zarnu mikrofloru, mazina apetīti un regulē gremošanu.

Griķos

Foto – Aija Geida

Tajos ir daudz šķiedrvielu, kas darbojas kā zarnu birste, kā arī olbaltumvielas un neaizvietojamās aminoskābes. Rada sāta sajūtu un nesatur daudz kaloriju.

Brokoļi

Foto – Shutterstock.com

Tie ir bagāti ar vit­amīniem, mikroelementiem un olbaltumvielām. Satur maz kaloriju, bet daudz balastvielu.

Ābolos

Saistītie raksti
Foto – LETA

Ābolos atrodamas šķiedrvielas, vitamīni un antioksidanti.

Citroni

Ūdens ar šo augli vai tā sulu uzlabo imunitāti un normalizē pH līmeni, mazinot skābu vidi organismā. Citronūdens attīra organismu.

LA.lv