Veselam
Uzturs

Labs B12 vitamīna un dzelzs avots. Kas vērtīgs olās?0

Foto: Shutterstock

Cik olu drīkst apēst vienā dienā? Vēl gribēju uzzināt, kāds labums ir olā, vai tiešām tā jāēd katru rītu? Jautā lasītāja.

Varbūt vērtīgāka ir paipalas oliņa? Tā esmu lasījusi. Ievēroju, ka maniem Vācijas draugiem pusmīksta oliņa no rīta ir standarts.

“Olas nav obligāti jāēd, bet tās ir pilnvērtīgs olbaltumvielu, labs B12 vitamīna un dzelzs avots. Tās satur arī A un D vitamīnu,” skaidro uztura speciāliste Eva Kataja.

Turklāt olas sniedz labu sāta sajūtu, tāpēc cilvēki nereti izvēlas tās iekļaut savā brokastu maltītē.

Nav noteikts, cik olu drīkst apēst, nav konkrēta skaita, ko nebūtu ieteicams pārsniegt. Varētu sacīt kodolīgi: vesels cilvēks var droši notiesāt vidēji trīs olas dienā.

Saistītie raksti

Lieldienās drīkstat apēst vairāk, jo nereti esat ciemos un visu dienu notiek olu kaujas, to ripināšana un tamlīdzīgi. Bet pēc tam gan kādas dienas der ēst mazāk olu, varbūt vispār atturēties.

Nav būtiskas atšķirības, vai uzturā lieto paipalu vai vistu olas, uzturvērtība ir diezgan līdzīga. Paipalu olās ir vairāk fosfora un dzelzs, bet vistu olās – A un B12 vitamīna.

LA.lv