Veselam
Dzīvesveids

Sešu ziedlapiņu diēta. Komentē uztura speciāliste 16

Foto – Shutterstock

Sola mīnus 500 gramus dienā

Sešu ziedlapiņu diēta nav nekas cits kā sešas monodiētas sešās nedēļas dienās. Zivju, dārzeņu, vistas, graudaugu, biezpiena un augļu dienas nomaina viena otru, nodrošinot lieko kilogramu kušanu. Ēdamā šeit ir pietiekami, lai nejustu izsalkumu. Katrā diētas dienā var ēst gana dažādi, tā teikts diētas aprakstos. Tajos arī sola, ka diēta varētu vainagoties ar mīnus 500 gramiem svara diennaktī.

Veselības centra “Vivendi” uztura speciāliste Eva Kataja komentē: “Diēta nevar solīt konkrētu svara zudumu, jo viss ir atkarīgs kā cilvēks ir ēdis pirms diētas ievērošanas. Ja ēdienkarte ir bijusi līdzīga, svars var būtiski nesamazināties. Savukārt, ja pirms tam ēsts viss pēc kārtas, ir pilnīgi iespējams zaudēt vairākus kilogramus svara pāris dienās. Arī samazinot neveselīgu ēdienu porcijas var panākt svara zudumu, kur nu vēl ja pāriet uz veselīgiem produktiem un mazākām to porcijām.”

Diētu rekomendē ievērot ne biežāk kā reizi gadā, kā papildus efektu solot zaudēt nevis muskuļu, bet gan zemādas tauku masu, pateicoties tam, ka pamīšus tiek uzņemtas pamīšus olbaltumvielas un ogļhidrāti . Eva Kataja, pārskatot diētu, secina, ka to tik droši nevar apgalvot: “Ja netiek kombinēta fiziska slodze ar sabalansēta uztura uzņemšanu, bieži zūd arī muskuļu masa. Un 6 dienās nekāda dižā zemādas tauku masa pazust nevar.”

Diētas nav piemērota: grūtniecēm, zīdītājām, tiem, kuriem problēmas ar zarnu traktu un izvadorgāniem, ja ir kāda no šeit minēto produktu nepanesamībām vai alerģija pret to. Pirms diētas ievērošanas jākonsultējas ar ārstu . Bet uztura speciāliste piebilst, ka diēta var veicināt arī ēšanas traucējumu rašanos, jo liek domāt, ka svaru var zaudēt tikai, ēdot produktus atsevišķi pa dienām.

Zivju diena

Lorem ipsum
FOTO: Leta

Kā noprotams no nosaukuma, galvenā šīs dienas sastāvdaļa ir zivis. Šo dienu sešu ziedlapiņu diētā iesaka taisīt pirmajā dienā.
Brokastīs ir sautēta vai tvaicēta zivs, 200 grami. Drīkst izmantot sāli vai garšvielas, bet eļļa ir tabu!
Eva Kataja gan neizprot, kāpēc, piemēram, extra virgin olīveļļa ir pilnīgs tabu, ja sāls – nav…

Iedzer zaļo tēju bez cukura.

Pusdienās noteikti vajag pamatēdienu. Nav nemaz tik sarežģīti pagatavot zivju biezzupu: novāra 200-250 gramus netreknas zivs, pievieno sāli un garšvielas, sablendē un vēl nedaudz pavāra. Gatavajai zupai pievieno šķipsniņu pētersīļu un dilles.

Vakariņās cep zivi uz grila, ja vien ir iespēja. Vai – cepeškrāsnī. Gabaliņu zivs liek folijā, apslaka ar citronu sulu, apber ar pipariem un sāli. Pa virsu var likt rozmarīnu vai timiānu. Liek folijā un cepeškrāsnī grilē 20-25 minūtes.

Dienas laikā dzer divus litrus šķidruma – ūdens, minerālūdens vai tīras zaļās tējas bez cukura.

Pagatavošanai izmanto tikai netreknu zivi – mintaju, zandartu, heku, līdaku vai citu. Gatavo tvaicētu, uz grila, cep, vāra buljonu.

Eva Kataja iesaka gan šo, gan biezpiena un vistas dienas papildināt ar dārzeņiem. Tie var būt vārīti, tvaicēti, apcepti (nevajag obligāti svaigus): “Dārzeņiem ir jābūt, citādi šajās dienās tiek aizmirsts par šķiedrvielām.”

Dārzeņu diena

Lorem ipsum
FOTO: Leta

Šajā dienā var baudīt līdz 1,5 kilogramiem dārzeņu. Tos var vārīt vai cept.

Brokastīs var pagatavot salātus no svaigiem kāpostiem ar tomātiem vai gurķiem, apkaisītiem ar zaļumiem. Augu eļļas vietā izmanto citronu sulu ar garšvielām, sāli. Salātiem var izmantot jebkādus sezonas dārzeņus – redīsus, zaļos salātus, papriku.

Dārzeņus šīs diētas laikā var dažādi gatavot. Kā pamatēdiens var kļūt zupa.

Vajadzīgs:
1 burkāns
2 tomāti
1 baklažāni
2 sīpoli
1 daiviņa ķiploka, dilles, baziliks
pipari, sāls

Sagriež dārzeņus, liek verdošā ūdenī: no sākuma baklažānus un burkānus, pēc 10-15 minūtēm – sīpolus, tomātus un zaļumus. Beigās pievieno sāli un piparus.

Pusdienās derēs dārzeņu uzkodas – kāpostu tīteņi. Pildījumam var izmantot sīki sagrieztus un ūdenī tvaicētus cukīni ar sīpoliem un burkāniem. Tvaicēšanā pievieno vienu ēdamkaroti tomātu mērces, sāls un piparu. Ietin pildījumu kāposta vai Pekinas kāposta lapās un tvaicē dārzeņu buljonā 20-25 minūtes. Gatavo ēdienu pārkaisa ar pētersīļiem vai koriandru.

Vistas diena

Lorem ipsum
FOTO: Leta

Trešajā sešu ziedlapu diētas dienā ir aptuveni šāda ēdienkarte.

Brokastīs: vārīta vistas krūtiņa ar sāli un garšvielām. Var dzert arī buljonu.

Komentē uztura speciāliste: “Atkal jau sāls! Papildus sāls uzņemšana nav nepieciešama katrā ēdienreizē.”

Pusdienās var uzcept vistu bez ādiņas folijā, iesmērētu ar sāli. Var pārslacīt ar citrona sulu un apkaisīt ar sakapātiem pētersīļiem.
Vakariņās cep vistas gaļu uz grila. Lai gaļa būtu sulīgāka, periodiski paviļā to buljonā. Vistu var dažādi pagatavot, tikai – diētiski, ar garšvielām un bez ādas.

Graudaugu diena

Lorem ipsum
FOTO: Leta

Šajā dienā diēta piedāvā ēst dažādas putras, pievienojot sāli, garšvielas, pētersīļus, dilles.

Brokastīs var pagatavot auzu putru, kas apkaisīta ar sēkliņām un klijām – ļoti laba kombinācija. Pusdienās vāra rīsus, nedaudz sālītus. Var ēst graudu maizīt bez sviesta. Vakariņās derēs dažādu graudaugu pārslas, kuras vienkārši aplej ar ūdeni. Var pievienot diedzētus kviešu graudus.

Dienas laikā dzer daudz šķidruma. Bez zaļās tējas vai ūdens šajā dienā drīkst dzert arī kvasu .

Eva Kataja pievērš uzmanību: “Kvass noteikti nav dzēriens, kas būtu jāiekļauj uzturā, ja ir vēlme samazināt svaru. Tas satur ļoti daudz cukura un pielīdzināms citiem gāzētajiem, saldinātajiem dzērieniem.”

Biezpiena diena

Lorem ipsum
FOTO: Leta

Šajā dienā jāēd tikai piena produkti. Atļauts izmantot beztauku biezpienu, dabisko jogurtu, pienu.

Brokastīs var pagatavot biezpiena desertu: ņem 100 gramus biezpiena, pievieno riekstus un nedaudz augu sīrupa . Lai deserts izdotos sulīgs, pieliek jogurtu.

Eva Kataja papildina: “Sīrupu noteikti ieteiktu aizstāt ar kādu svaigu augli vai ogām, lai parūpētos arī par šķiedrvielu esamību.”
Pusdienās var gatavot biezpiena sacepumu: 150 gramus biezpiena samaisa ar 50 gramiem piena, sakuļ. Liek ugunsizturīgā formā, pa virsu pārkaisa ar saulespuķu sēkliņām un pārlej ar vienu tējkaroti medus. Cep 10-15 minūtes.

Vakariņām jābūt vieglām – 150 grami jogurta vai glāze piena plus rieksti.

Augļu diena

Lorem ipsum
FOTO: Leta

Sešu ziedlapu diētā augļu dienā piedāvā baudīt dažādus svaigos augļus. Daudzveidīgāk tas iespējams vasarā. No augļiem var gatavot dažādus desertus, salātus, biezsulas un morsus.
Brokastīs gatavojiet skaistu vasaras desertu:

  • sagrieziet pusi banāna un mango;
  • atsevišķi sablendējiet pāris avenes ar karotīti cukura;
  • lieciet kubiņus glāzē, pārlejiet ar pagatavoto aveņu sīrupu, rotājiet ar piparmētrām un riekstiem.
Saistītie raksti

Pusdienās var pagatavot salātus ar bumbieriem, meloni, zemenēm un ananāsiem, var arī konservētiem. Visas sastāvdaļas sagriež kubiciņos, pārslaka ar citronu sulu. Šajā dienā var dzert tikai ūdeni, gatavot augļu kompotus, biezsulas, morsus.

Vasarā var pamielot sevi ar augļu saldējumu: sablendē jebkādus augļus biezenī un liek speciālā formā, vidū iespiežot kociņu. Pēc 2-3 stundām saldētavā saldējums gatavs!
Uztura speciāliste papildina: “Ja ir paredzēta augļu diena, tad nevajadzētu uzņemt vēl papildus cukuru ar medu, sīrupiem un konservētiem augļiem.”

 

Izmantoti avoti: woman.ru un kandeleria.ru

LA.lv