Veselam
Dzīvesveids

“Uz zāli katru dienu” un citas 9 kļūdas, ko nepieļaut sportojot0

Foto: pexels.com

Kad laikapstākļi neļauj izbaudīt sportošanu svaigā gaisā, izkustēties jādodas uz sporta zāli, tomēr pirmā reize var būt muslinoša, īpaši, ja nav pieejama frenera konsultācija. Kā neapjukt starp visiem trenežieriem un kustēties pareizi iesaka sporta ārste Sandra Rozenštoka. Lūk 10 pārgalvīga sportotāja kļūdas, kā noteikti nedarīt!

1. Kļūda. Pārvērtēt spējas un pirmajā treniņā haotiski izmēģināt visus trenažierus pēc iegribas.

Kā rīkoties pareizi? Pavadīt 30 minūtes uz lielajiem trenažieriem – skrejceļa vai divriteņa – un vismaz 20 minūtes uz mazajiem, trenējot atsevišķi rokas, kājas un vēdera presi.

2. kļūda. Visu treniņa laiku pavadīt uz viena trenažiera.

Kā rīkoties pareizi? Lai stiprinātu kopējo fizisko sagatavotību, mainīt rīkus un slodzi, bet atbilstīgi pareizam treniņa grafikam.

3. kļūda. Izlaist iesildīšanos un atsildīšanos.

Kā rīkoties pareizi? Pirms intensīvā treniņa 10 minūtes iesildīt muskuļus, stiepties un arī pēc tam ļaut muskuļiem atsildīties.

4. kļūda. Sportot, cik spēka.

Kā rīkoties pareizi? Trenažieru zālē atrasties stundu, pusotras, ne ilgāk.

5. kļūda. Iet uz sporta zāli katru dienu.

Kā rīkoties pareizi? Trenēties divas trīs reizes nedēļā, ne biežāk.

6. kļūda. Mazajos trenažieros uzlikt lielu svaru un cilāt smagumus pāris reižu, galvenais, ka smagāks rīks.

Foto: pexels.com

Kā rīkoties pareizi? Sākt ar minimālu svaru un atkārtot katru treniņu ne vairāk kā 10–15 reižu.

7. kļūda. Piemēram, 15 reižu vingrināt rokas, tad atpūsties un atkārtot treniņu tieši rokām vēl pāris ciklu.

Kā rīkoties pareizi? Trenēt rokas, tad presi, pēc tam kājas un turpināt tādu kā iedomātu apļa treniņu visam ķermenim.

8. kļūda. Saņemties sportot mēnesi līdz pirmajiem rezultātiem vai labsajūtai un atslābt.

Kā rīkoties pareizi? Iekļaut sportiskās aktivitātes ikdienas rutīnā ilglaicīgi.

9. kļūda. Izlaist vienu nedēļu treniņu, nākamajā iet divtik bieži.

Saistītie raksti

Kā rīkoties pareizi? Ja nav iespējams apmeklēt sporta zāli, doties pastaigā vai aizstāt ar citu fizisku aktivitāti, bet noteikto stundu kustētprieka neizlaist.

10. kļūda. Jauno apņemšanos uztvert kā darbu, pienākumu un grūtības, kas jāpārvar.

Kā rīkoties pareizi? Katru fizisko aktivitāti darīt ar prieku un sekot līdzi sajūtām. Ja pārņem vājums vai slikta dūša – noteikti pārtraukt un saprast, ka slodze ķermenim ir par lielu. Sports ir jāizbauda ar pozitīvām emocijām!

LA.lv