Veselam
Uzturs

Veģetārisms un grūtniecība: kas jāņem vērā? Atbild uztura speciāliste Alise Kindzule0


Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: Pixabay

Veģetārisms sievietei stāvoklī: kas jāņem vērā? Tādu jautājumu uztura speciālistei, uztura skolas vadītājai Alisei Kindzulei iesūtījusi lasītāja Linda.

Atbild A.Kindzule:

Jāsāk jau ar to, ka ir ļoti būtiski nodefinēt veģetārismu, jo arī veģetārisms iedalās vairākās kategorijās, piemēram, ovo-lakto veģetārisms, laktoveģetārisms, ovoveģetārisms utt.

Tātad, jāsaprot, kas tieši tiek netiek uzņemts, lai spētu sniegt precīzas rekomendācijas.

Kopumā, protams, liela uzmanība ir jāpievērš olbaltumvielu daudzumam, to kvalitātei, proporcijai ēdienkartē.

Dažādu augu valsts olbaltumvielu avotu (pākšaugi, graudaugi, rieksti, sēklas) kombinēšanai vienas maltītes ietvaros nav tik liela nozīme, tomēr būtiskas ir kombinācijas dienas laikā.

Bez šaubām, veģetāra diēta spēj nodrošināt ar visām nepieciešajām olbaltumvielām, tomēr ēdienkarte ir jāplāno un jāizvērtē.

Protams, svarīgi ir izvērtēt arī, vai ēdienkartē ir optimāls B12 vitamīna, kalcija, dzelzs, cinka apjoms.

Visi šie faktori, protams, ir ļoti būtiski sevišķi grūtniecības laikā.

Saistītie raksti
LA.lv