Veselam
Netradicionāli

Kā pieslēgties neizsmeļamam avotam sevī un pasaulē, atklāj Igors Kudrjavcevs 0

Foto – Valdis Semjonovs

Vingrojumi

“Enerģija jau nav viela, ko var iesmelt spainī un turēt istabas kaktā, lai vajadzības brīdī pagrābtos. Svarīgi prast pieslēgties tai enerģijai, kas ir sevī pašā un visā apkārtējā pasaulē,” uzsver ciguna terapeits Igors Kudrjavcevs.

Ciguna skolotājs skaidro, ka enerģijas vairošana ir sadarbības rezultāts – paša enerģija sadarbojas ar to, kas nāk no Visuma, debesīm, dabas un zemes, un tas nekas, ka cilvēks šos avotus neredz.

Turklāt mērķis jau nav kļūt par enerģētisko kultūristu – re, kādi man muskuļi, cik daudz enerģijas –, bet gan nodrošināt nemitīgu plūsmu no dabas uz sevi un otrādi.

Šie enerģijas krājumi ir neizsmeļami, bezgalīgs resurss, spēks, ko atliek tikai paņemt. Lai to paveiktu gudrāk, noder dažādi vingrojumi un paņēmieni.

 

Galerijas nosaukums

Paņem enerģiju no nierēm

Uzliek plaukstas muguras lejasdaļas abās pusēs, kur atrodas nieres. Ar plaukstu centriem masējoši glāsta šīs vietas pulksteņrādītāja virzienā. Plaukstām jābūt brīvām, tomēr piekļautām ķermenim. Ir labi, ja iztēlojas, ka plaukstas smaida.

Šādi tiek aktivizēts nieru meridiāns, kas ir viens no galvenajiem enerģijas glabātājiem, dod enerģiju visam organismam.

 

Izklauvē labākai imunitātei

Iekustina plaušu punktus – tie ir simetriski izvietoti plecu locītavas rajonā, apmēram divu pirkstu platumā zem atslēgas kaula. Labi ir tos izklauvēt, ritmiski pasist ar dūrēm, bet var tāpat pamasēt. Tas vairo plaušu enerģiju, uzlabo elpošanu un imunitāti. Ja plaušās ir dzīvības spēks, tas dara domas skaidrākas. Šie punkti atbild par tā dēvēto metāla stihijas enerģiju, tas nozīmē – par noteiktību un precizitāti.

 

Sit debesu bungas

Ar pirkstu galiņiem aktīvi bungo pa galvas virsu. Ļoti labs vingrojums asinsritei un arī matu augšanai.

 

Noskenē pēdas pirms miega

No rīta aktīvi izmasē pēdas, plaukstas, izklauvē plaušu punktus, lai dabūtu mundrumu. Taču pēdas der nedaudz citādi pamasēt arī vakarā.

Pēdas it kā noskenē, cenšoties just jutīgākās vietas. Tās izmasē pretī pulksteņrādītāja virzienam. Pašās beigās izglauda visu pēdu. Tas atslābina, garantē labāku miegu. Nereti guļ daudzas stundas, tomēr neatslābinās pat miegā, muskuļi paliek saspringti. Pamostoties sāp galva, māc sagurums. Ja cilvēks labi izguļas, nākamā dienā ir izdevusies.

Kad vakarā pēdas izmasētas, ar smaidu un pateicību atceras piecas labas lietas, kas bijušas šajā dienā.

 

Rokas – mākoņi

Vingrojums nogurušam cilvēkam – ļoti labi līdzsvaro enerģiju. Lieliski der, ja visa diena nosēdēta pie galda. 
Nostājas, kājas plati, viss svars ir uz ķermeņa kreiso pusi. Labā roka atrodas augšā, ar delnas centru pret sirdi. Kreisā – nabas līmenī, ar delnas centru pret zemi. Ieelpo un izelpojot lēni griežas uz labo pusi, pārnesot svaru uz labo kāju. Kad svars pilnībā pārnests, maina rokas: labā iet uz leju, kreisā – uz augšu. Arī enerģija samainās. Turpina tikpat nesteidzīgi un līgani mainīt svara puses un arī rokas, kustinot enerģijas kā mākoņus. Mugura paliek taisna – kā centrs, bet galva un naba grozās līdzi roku virzienam.

Nesaskaldīt uzmanību

“Ja harmoniski sadarbojas ar savu organismu un atrodas rezonansē ar to, kas apkārt, teorētiski varētu eksistēt bez noguruma, strādāt visu laiku. Bet ir emocijas un prāts, kas cenšas visu kontrolēt. Saspringtie muskuļi, domājošais prāts, emocijas – viss patērē enerģiju,” uzsver Igors Kudrjavcevs.

Tāpēc ir svarīgi koncentrēties uz darāmo, būt šeit un tagad, darīt tikai vienu un paralēli nedomāt ne par ko citu. Ja mizo kartupeļus, centīgi vicini nazi, nevis sapņo par to, cik labi būtu tagad gulēt pludmalē.

To ļoti labi pieprot austrumnieki – ja strādā, visu uzmanību velta tikai darāmajam, skatiens stiklains, neko citu nepamana. Ja atpūšas, arī tieši tāpat – sēž vai guļ un neko citu, koncentrējas vienīgi uz nekā nedarīšanu, ieiet tajā.

Ja domāšanu sadala, tiek lieki iztērēta enerģija, rodas tas, ko psihologi dēvē par kognitīvo disonansi.

Smadzenēs ir centri, kas atbild par izvēlēm, par hipotēžu salīdzināšanu, lēmumu pieņemšanu. Ja smadzenēm nākas kaut ko meklēt, tās iedarbina papildu jaudu. Ir izpētīts: ja smadzenes strādā pilnā apjomā, tās patērē 25 procentus no visa ķermeņa enerģijas, bet, ja dara tikai kaut ko vienu, tērē vien 9 procentus.

Mūsdienās enerģiju deldē arī nepārtrauktā informācijas plūsma, tās uztvere un apstrāde. Ja smadzenes nepārtraukti tiek šādi noslogotas, tās nogurst, līdz ar to cieš visa organisma veselība.

Liela enerģijas jauda ir emocijām. Ikviens būs pamanījis, ka, jūtot emocionālu pacēlumu, spēki vairojas, spēj paveikt daudz vairāk, jūties mundrāks, aktīvāks.

Smelt no nākotnes

Enerģija ir vajadzīga, lai kaut ko sasniegtu, lai virzītos uz mērķi, uz nākotni. Bet varam to arī pasmelt no nākotnes. Lai to paveiktu, iedomājas, ka esi veiksmīgi sasniedzis kāroto mērķi, esi jau laimīgs un gandarīts. No šīs pozitīvās nākotnes situācijas it kā pats sev pastiep roku: re, cik man labi izdevās, nāc tik šurp. Tādējādi iespējams sajust un saņemt atbalstu no nākotnes, gūt papildu enerģiju.

Vēl var uzcelt zelta tiltiņu. Veidot zelta gaismu starp sevi, veiksmīgo, kāds būšu nākotnē, un savu pašreizējā cilvēka sirdi. Būvēt tā, lai tiltiņa gali atrastos pret saules pinumu, kur ir gribasspēka centrs. Tiltiņš savieno, un visas iespējamās problēmas, šķēršļi it kā paliek zem tā, tātad ir daudz vieglāk tikt pāri.

Uzjundīt asinis

Lorem ipsum
FOTO: Leta

Ko darīt, ja atnāk mājās pēc smagas dienas un jūt, ka galīgi nav spēka, varētu gluži vai izplūst pa grīdu?

“Iespējams, diena bija jāorganizē citādi, un to der iemācīties. Taču, ja tā jau noticis un nevari atļauties iekrist gultā un atslēgties, bet jāgatavo ēst, jāpieskata bērni vai jākārto māja, noder vienkāršs paņēmiens, kas atjauno spēkus,” skaidro Igors Kudrjavcevs.

Daudz enerģijas ir asinīs, tikai tā, protams, ir izklaidus visā ķermenī. Šo dārgumu vajag aktivizēt. Noliecies lejup un veic dziļu un ātru ieelpu, ar rokām vienlaikus it kā velkot enerģiju uz augšu – no pēdām, ikriem, augšstilbiem, vēdera… Tā dari vismaz trīs reizes, dziļi un ātri ieelpojot. Uzreiz jutīsi, kā enerģija pieplūst, parādās mundrums.

Paņēmieni gudrākam darbam

■ Darba dienas ritumā jāseko līdzi, lai spēks neizsīkst pavisam. Tāpēc ik pa brīdim jāsarīko pārtraukums. Pat vienai minūtei ir nozīme. Tās laikā var, piemēram, izmasēt aktīvo punktu plaukstas virspusē starp īkšķi un rādītājpirkstu – to var viegli atrast, jo ir diezgan jutīgs. Masē ar otras rokas pirkstu pulksteņrādītāja virzienā.

 

Svarīgi!

Grūtniecēm gan nav ieteicams aktivizēt šo punktu!

 

■ Ja ilgi sēdēts, var palīdzēt… sēdēšana, bet citāda. Paliek tāpat sēdus, tikai aizstumj krēslu prom. Šāds vingrojums palīdz muskuļiem būt tonusā.

■ Aizver acis un iedomājas, kā visa uzmanība aiziet ķermenī. Vienkārši ieelpo no galvas uz vēderu un izelpā iedomājas, ka elpa, gaiss aiziet uz visām pusēm – vēderu, kājām, nierēm. Pie reizes iedomājas, ka līdz ar gaisu arī domas no galvas aiziet uz leju, līdzīgi kā iztek smiltis smilšu pulkstenī. Līdz ar izelpu domas aiziet, galva brīva.

■ Nogurums bieži vien rodas tāpēc, ka kādā organisma daļā ir enerģijas pārbagātība. Vairākums pārsvarā strādā ar galvu un rokām, tāpēc ik pa brīdim jāpārslēdz uzmanība. Pamasē vēderu ap nabu, un sarosās asinsrite vēderā, uzlabojas iekšējo orgānu darbība, līdz ar to noņem daļu spriedzes galvai.

Arī pirms maltītes der pamasēt vēderu ap nabu, it īpaši, ja ir īss pusdienu pārtraukums, nav laika lēnām izbaudīt maltīti. Ātri paēdot, enerģija nevairojas. Lai gan ļoti vajadzētu strādāt, pēc šādām pusdienām galva šķiet tukša, domas neraisās.

■ Vajag nevis stimulēt sevi, piemēram, dzert kafiju, bet atslābināties. Kārtīgi nožāvāties – pa īstam, sirsnīgi, ar platu muti. Parasti it kā pieklājības dēļ cenšas apspiest žāvas, bremzēt sevi, taču kārtīga žāva atslābina, iemet asinīs krietnu endorfīna porciju.

■ Kafijas dzeršanas vietā labāk pagulēt. Nevajag atpūsties stundu, pietiek ar piecām minūtēm. Veikt tā dēvēto centrēšanos. Aizvērt acis, ieelpot uz vēderu, izelpot uz pēdām… Elpošana kļūst dziļāka, lēnāka, līdz ar to ir labāka vielmaiņa. Smadzenes atpūšas un iegūst jaunu enerģiju. Pirms tam gan sev jāpasaka: atpūšos tikai piecas minūtes.


10 ieelpas, 10 smaidi

Ķermenim ik pa laikam patīk, ja saimnieks ar viņu satiekas. Tam palīdz iekšējais smaids. Uzsmaidi sejai, pleciem, kas noguruši, kakla daļai, sprandam, mugurai, plaušām, rokām un tā līdz papēžiem. Smaidi katrai ķermeņa daļai un noteikti sagaidi atbildi, lai pasmaida pretī. Tikko padomā par kādu ķermeņa daļu, tajā uzlabojas asinsrite. Uzreiz jūti siltumu.

Interesanti, ka sejā ir muskuļi, kas domāti tikai smaidam. Tas liecina, cik smaids ir nozīmīgs labai pašsajūtai. Pat ja negribas smaidīt, savelkam seju šajā smaida grimasē, un jau būs labāk.

Pamēģini veikt desmit ieelpas un desmit smaidus un uzreiz jutīsi, ka smadzenes sarosās. Prāts saka: viss taču ir slikti, bet pasmaidi un kļūst citādi.

Ja ir grūti šajā brīdī dabiski smaidīt, var ar mazajiem pirkstiņiem pacelt vaigus uz augšu. Mazie pirkstiņi ir savienoti ar sirdi.

 

logo-36

LA.lv